قائم مقام کمیته امداد استان مرکزی خبر داد؛
قائم مقام کمیته امداد استان مرکزی گفت: در حال حاضر 1900 کودک زیر 5 سال مبتلا به سوءتغذیه در استان داریم که به تأیید مراکز بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رسیده و کمیته امداد ماهیانه به آنها سبد غذایی اهداء می کند.
کد خبر: ۸۰۸۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 25 December 2019

به گزارش تابناک مرکزی عدالت بهرامی ، قائم مقام کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه حفظ سلامت مددجويان به خصوص كودكان دچار سوء تغذيه از برنامه‌هاي مهم كميته امداد است، گفت: در حال حاضر 1900 کودک زیر 5 سال مبتلابه سوءتغذیه در استان داریم که به تأیید مراکز بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رسیده و کمیته امداد ماهیانه به آنها سبد غذایی اهداء می کند.

وی افزود: طی سال جاری تاکنون بیش از یک میلیاردو 400 میلیون تومان در قالب شارژبن کارت و تهیه سبدهای غذایی به این کودکان کمک شده است.

وي اضافه كرد: در كنار اهداي سبد غذايي، آموزش‌هاي لازم به مادران اين كودكان ارائه مي شود و پس از پايان يك دوره 6 ماهه اين كودكان مورد پايش مجدد مراكز بهداشتي درماني قرار مي گيرد و در صورت بهبود افراد جديدي جايگزين مي شوند.

وی با اشاره به اینکه سوء تغذیه از جمله بیماری‌هایی است که نیاز به بررسی و مراقبت بیشتری دارد، گفت:  بیماران نیازمند  با بیماری خاص تحت حمایت کمیته امداد هستند و از حمایت‌های تغذیه‌ای و درمانی کمیته امداد بهره‌مند هستند.

قائم مقام کمیته امداد در پایان ضمن دعوت از خیران برای مشارکت در طرح همسفره، گفت: این طرح توسط کمیته امداد به‌ منظور تأمین نیازهای غذایی کودکان زیر پنج سال که مبتلابه سوءتغذیه هستند، اجرا می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار