عباس قندالی:
به گزارش تابناک سمنان: عباس قندالی مدیرکل ثبت‌احوال استان سمنان بابیان اینکه آمار تولد در استان به 14.5 درصد در مقایسه با سال گذشته کاهش‌یافته است، گفت: جمعیت سمنان رو به پیری است.
کد خبر: ۸۰۸۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲ 24 December 2019

نتیجه تصویری برای تولد نوزاد

مدیرکل ثبت‌احوال استان سمنان صبح سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی اداره کل ثبت‌احوال استان سمنان ضمن بیان اینکه در ۹ ماه گذشته شش هزار و ۱۱۵ مورد ولادت در استان سمنان ثبت‌شده است، اظهار داشت: این آمار نسبت به سال گذشته ۱۴.۵ درصد کاهش داشته است و این امر حاکی از پیش روی جمعیت مردم استان به‌سوی پیری است.

وی از کاهش ۹ درصدی ازدواج در این منطقه خبر داد و گفت: در حوزه ازدواج آمار مطلوبی وجود ندارد اما خوشبختانه در حوزه طلاق آمارها حاکی از کاهش ۱۴ درصدی در این بخش است.

عباس فندالی بابیان اینکه سمنان رتبه ۲۸ را در شاخص ولادت در مقایسه با سایر استان‌های کشور به خود اختصاص داده است، یادآور شد: در شاخص فوت رتبه این استان برابر با میانگین کشوری است و در خصوص ازدواج رتبه ۳۱ را در سطح کشور کسب کردیم.

قندالی بابیان اینکه استان سمنان رتبه ۲۰ را در شاخص طلاق کسب کرده است، تصریح کرد: باید اقدامات فرهنگی را برای ترویج ازدواج و کاهش آمار طلاق باقوت بیشتری ادامه دهیم تا رتبه مطلوبی را در این شاخص کسب کنیم.

مدیرکل ثبت‌احوال استان سمنان با تأکید بر لزوم اهتمام ویژه خانواده‌ها به فرزند آوری افزود: در این مدت دو هزار و ۶۰۰ مورد وفات در استان سمنان ثبت‌شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اهتمام ویژه این نهاد برای صدور کارت ملی هوشمند بیان کرد: ۸۵ درصد افراد واجد شرایط برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت‌نام کردند که تعداد زیادی از این افراد کارت را تحویل گرفتند و کارت ملی هوشمند برای تعداد باقی‌مانده در مرحله چاپ قرار دارد.

مدیرکل ثبت‌احوال استان سمنان در خاتمه یادآور شد: دو هزار و ۵۰۰ کارت ملی هوشمند معطل در دفاتر ثبت‌احوال استان سمنان باقی‌مانده که صاحبان آن تاکنون برای تحویل مراجعه نکردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار