مسئول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد سمنان:
مسئول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد استان سمنان از ثبت‌نام دو هزار و ۸۰۰ نفر از استان در هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت خبر داد و گفت: مهلت ثبت‌نام به پایان رسید.
کد خبر: ۸۰۷۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 22 December 2019

۲۸۰۰ نفر از استان سمنان در آزمون سراسری قرآن و عترت ثبت‌نام کردند

به گزارش تابناک سمنان: مجتبی نور محمدی صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد سمنان ضمن بیان اینکه هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در استان هم‌زمان با سراسر کشور برگزار می‌شود، اظهار داشت: با پایان یافتن مهلت ثبت‌نام این آزمون، دو هزار و ۸۰۰ نفر از استان سمنان در بخش کتبی و شفاهی ثبت‌نام کردند.

وی بابیان اینکه سمنان در بین سایر استان‌های کشور رتبه چهارم را در تعداد ثبت‌نامی‌ها به خود اختصاص داده است، افزود: از مجموع افرادی که در این دوره از آزمون سراسری قرآن و عترت ثبت‌نام کردند ۹۷۶ نفر در سمنان، ۸۷۸ نفر در شاهرود و ۳۰۷ نفر در دامغان و بقیه در سایر شهرستان‌ها ثبت‌نام کردند.

ادامه ثبت‌نام آزمون الکترونیکی تا ۱۵ دی‌ماه

مسئول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد استان سمنان با اشاره به اینکه ۵۸۸ نفر از جامعه القرآن شاهرود، ۴۶۰ نفر از جامعه القرآن سمنان و ۱۷۳ نفر از مؤسسه تبیان شاهرود نیز ثبت‌نام انجام دادند، تصریح کرد: این آزمون در بخش‌های مختلف کتبی، شفاهی، الکترونیکی برگزار می‌شود.

نورمحمدی در ادامه با اشاره به اینکه ثبت‌نام در بخش آزمون الکترونیکی تا ۱۵ دی‌ماه ادامه دارد، یادآور شد: این بخش از آزمون شامل رشته‌های روخوانی و سبک زندگی اهل‌بیت (ع) در روزهای ۲۵ و ۲۶ دی‌ماه برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه متقاضیان ثبت‌نام در این بخش می‌توانند از طریق سامانه www.quranedu.ir ثبت‌نام کنند، یادآور شد: در بخش الکترونیکی در رشته حفظ جز ۳۰ قرآن کریم ۴۵۱ نفر، روخوانی ۴۲۲ نفر، ترجمه و درک مفاهیم سوره بقره ۳۹۱ نفر ثبت‌نام کردند.

برگزاری آزمون قرآن و عترت در ۱۶ رشته قرآنی

مسئول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بابیان اینکه در زمان برگزاری آزمون کتبی از سوم بهمن به یازدهم بهمن‌ماه موکول شده است، تصریح کرد: آزمون قرآن و عترت در چهار گروه و ۱۶ رشته هم‌زمان با سراسر کشور در هشت شهرستان استان سمنان نیز برگزار می‌شود.

نورمحمدی با تأکید بر اینکه شرکت‌کنندگانی که امتیاز بالای ۹۰ را در این آزمون کسب کنند لوح تقدیر دریافت می‌کنند، اضافه کرد: افرادی که حدنصاب ۷۰ به بالا در بخش کتبی و ۸۰ در بخش الکترونیکی کسب کنند گواهینامه این دوره آموزشی و به افراد برگزیده جوایز نقدی ارائه می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار