پرداختن به امور هنری علاوه بر ایجاد روحیه و افزایش مهارت، به دلیل کمک به بهبود سطح سلامت جسم و روان می‌تواند سبب افزایش طول عمرتان شود.
کد خبر: ۸۰۷۳۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷ 21 December 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ دانشمندان در جدیدترین مطالعه‌های خود دریافتند پرداختن به کار‌های هنری یا در نظر گرفتن بازه زمانی درطول هفته یا ماه برای تماشای فیلم سینمایی، بازدید از موزه‌ها و یا رفتن به تئاتر می‌تواند سبب افزیش طول عمر انسان و جلوگیری از مرگ در ۱۲ سال آینده زندگی فرد به میزان ۳۰ درصد شود.

این یافته‌ها، حاصل مطالعه دانشمندان بر روی بیش از ۶۰۰۰ نفر بزرگسال ۵۰ سال و بیشتر در طول ۱۲ سال مطالعه در کشور انگلستان بوده است. بازدید منظم از موزه ها، گالری‌های هنری، رفتن به کنسرت موسیقی، تماشای تئاتر و به طور کلی پرداختن به هنر و لذت بردن از آن در کنار انجام کار‌های روزانه می‌تواند سبب افزایش طول عمر انسان‌ها شود.

مطالعه نشان می‌دهد انجام این کار‌ها می‌توان سبب افزایش سلامت جسم و روان در افراد شود. داوطلبانی که در این پژوهش هر چند ماه یک بار به انجام کار‌های هنری می‌پرداختند؛ ۱۴ درصد کمتر از دیگران دچار مرگ زودرس شده اند.

پرداختن به کار‌های هنری مانند نقاشی، طراحی، خطاطی، سفالگری و مواردی از این دست هم اثر‌هایی فوق العاده بر بهبود سلامت جسمانی و روانی افراد دارد. افزون بر بهبود روحیه و افزایش سلامت روانی، پرداختن به هنر مانند رفتن به گالری هنری یا تئاتر سبب ایجاد فعالیت فیزیکی و بهبود سلامت جسمانی در افراد می‌شود.

سازمان بهداشت جهانی، WHO هم برای نخستین بار در مطالعه‌ای به نقش هنر در پیشگیری و درمان بیماری‌ها پرداخته است. کارشناسان سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده اند پرداختن به هنر در برخی اوقات اثر‌هایی فوق العاده قوی‌تر درمقایسه با دارو درمانی یا حتی انجام ورزش دارد. افرادی که به فعالیت‌های هنری می‌پردازند نسبت به همسالان خود از توانایی‌های شناختی، تعامل اجتماعی، سلامت روان و تحرک بالاتری بهره مند می‌شوند. پرداختن به هنر نوعی درمان برای مقابله با استرس و نگرانی‌های روزانه است و به بهبود خلاقیت در افراد کمک می‌کند. پرداختن به هنر سبب سازگاری بهتر با افراد و وضعیت‌های مختلف می‌شود و درنهایت به بهبود سطح سلامت جسم و روان افراد کمک می‌کند.

کارشناسان توصیه می‌کنند افراد از سنین کودکی به انجام فعالیت‌های هنری و علاقه مندی به امور هنری بپردازند تا مانع از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها در بزرگسالی شوند. این مطالعه به وسیله محققان دانشگاه کالج لندن UCL انجام و نتیجه‌های آن درمجله پزشکی بریتانیا منتشر شده است./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار