رئیس موزه علم و طبیعت دانشگاه خبرداد:
رئیس موزه علم و طبیعت دانشگاه شهید چمران اهواز از ثبت پنج اختراع در این موزه خبر داد.
کد خبر: ۸۰۷۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴ 23 December 2019

بیژن برازنده اظهار کرد: ساخت پنج دستگاه پیچیده پس از مدت ها در طول سال جاری در این دانشگاه به اتمام رسید. ساخت این دستگاه‌ها به صورت همزمان با هم اما در پروسه های زمانی مختلف پیش رفته اند.

وی افزود: این دستگاه ها شامل دستگاه بررسی، کنترل، پردازش و آنالیزور لیزر، دستگاه بررسی و پردازش آینه‌ها، دستگاه پردازش، آنالیز و کنترل نور، دستگاه بررسی عملکرد و کنترل کریستال‌ها و دستگاه آنالیز و بررسی عملکرد منشورها هستند. علاوه بر این، چند دستگاه دیگر از جمله دستگاه تبدیل امواج بتا و گامای مغز و RST قلب به امواج الکترو مغناطیس و تاثیر آن بر روی قطع و وصل جریان برق نیز در حال ساخت هستند و در صورت موفقیت، ثبت اختراع خواهند شد.

رئیس موزه علم و طبیعت دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: با وجود شرایط سخت اقتصادی و اقلیمی و کمبود امکانات مورد نیاز، فعالیت‌های علمی و عملی بسیار زیاد دیگری نیز صورت گرفته و در حال انجام است.

وی بیان کرد: خوشبختانه موزه دانشگاه به دلیل فعالیت‌های پژوهشی گسترده و تحقیقات بسیار زیاد و ابداعات و اختراعات فراوان و همچنین تکریم شایسته ارباب رجوع، با همکاری هیات اجرایی کمیته بین المللی موزه های دانشگاهی، امسال ثبت جهانی شد.

وی در پایان گفت: علاوه بر موارد فوق، دستگاه نشانگر خواص مغناطیس و الکترومغناطیس اشیا و اثر بر روی خواص ذره ای و موجی فوتون در این موزه در مراحل انتهایی تولید است و در حال بررسی و انجام پروسه مراحل ثبت اختراع این دستگاه هستیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار