معاون سیاسی استاندار سمنان:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بابیان اینکه کتاب خواندن و مطالعه در جامعه مهجور مانده است، گفت: سرانه خرید کتاب هر نفر در استان بیش از یک‌هزار تومان است.
کد خبر: ۸۰۶۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷ 18 December 2019

سرانه خرید کتاب در استان سمنان یک‌هزار تومان است

به گزارش تابناک سمنان:، حبیب الله خجسته پور ظهر چهارشنبه در افتتاح هفدهمین نمایشگاه کتاب استان سمنان به میزبانی سالن غدیر شهر سمنان بابیان اینکه کتاب خواندن خوب است اما چرا این کار خوب این روزها مهجور مانده است، ابراز داشت: در کشوری با صاحب فرهنگ و تمدن بسیار در حوزه کتاب و کتابخوانی و کتابخانه امروزه شاهدیم که از مطالعه فاصله گرفته است.

وی بابیان اینکه آماری ارائه‌شده در حوزه کتاب‌خوانی جای سوال دارد، افزود: هر چند سبک زندگی و وجود ابزارهای جدید باعث شد که آحاد جامه برای یادگیری و کسب برخی از یافته‌ها از روش‌های دیگر استفاده کنند و به جای اینکه به این کالای فرهنگی روی‌آورند از فضای مجازی و سایت‌ها استفاده می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بابیان اینکه علیرغم تغییر شیوه‌ها در مطالعه اما همچنان قائل هستیم کتاب به عنوان کالای فرهنگی ارزش‌های جامعه را منتقل می‌کند، ابراز داشت: این مهم می‌طلبد تا کتاب جایگاه شایسته و بایسته خود را داشته باشد و یکی از روش‌هایی که می‌توان این جایگاه را ارتقا بخشد برگزاری رویدادهای فرهنگی با محوریت کتاب است که یکی از برجسته‌ترین آنها برگزاری نمایشگاه کتاب محسوب می‌شود.

خجسته پور در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه همه مردم دسترسی حضور در نمایشگاه بین‌المللی تهران را ندارند لذا به این منظور نمایشگاه کتاب به صورت استانی برنامه‌ریزی‌شده است و امسال شاهد افتتاح هفدهمین نمایشگاه کتاب در استان هستیم که نشان می‌دهد در دولت پیوستگی در برگزاری نمایشگاه مورد تاکید قرار دارد.

وی بابیان اینکه رویدادها و تبادلات فرهنگی در قالب نمایشگاه صورت می‌گیرد، افزود: آماری که از فروش کتاب سال گذشته ارائه شد به عنوان یکی از شاخص‌های موفقیت نمایشگاه نشان داد با توجه به جمعیت استان سمنان به صورت میانگین سرانه هر نفر بیش از یک هزار تومان برای خرید بوده که امیدواریم در نمایشگاه امسال استقبال بیشتری را داشته باشیم و این شاخص ارتقا پیدا کند که دلگرمی برای ناشران شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بابیان اینکه این رویداد باید در ردیف اتفاقات استان معرفی شود، اضافه کرد: باید در هر مراسمی اشاره‌ای به آن شود تا کسانی که فرصت حضور ندارند بتوانند از تبادلات فرهنگی صورت گرفته در این نمایشگاه بهره ببرند که سهم برخی دستگاه‌ها در این بین قطعاً بیشتر است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار