استاندار ایلام:
استاندار ایلام ، ایلام را نماد سرافراز دوران دفاع مقدس در کشور قلمداد نمود و گفت؛ ۸ سال دفاع مقدس صحنه نمایش ایثار و اقتدار مردمانی است که در زیر آتش شدید دشمن مهاجرت نکردند وایستادند و سلحشورانه از خاک کشور دفاع کردند.
کد خبر: ۸۰۶۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳ 16 December 2019

 به گزارش تابناک ایلام،قاسم سلیمانی دشتکی ادامه داد: دوران جنگ تحمیلی در تاریخ جهان یک دوره بی نظیری است بطوری که بیش از ۵۰ کشور دنیا به مدت ۸ سال علیه ملتی جنگیدند که تازه انقلاب کرده بود و ارتش و نیروی نظامی منسجمی نداشت.

وی افزود: ولی رزمندگان اسلام با دستان خالی اما با سلاح ایمان به خدا و الله اکبر و با رهبری امام بزرگوار هم توانستند نظام را حفظ کنند و هم آن را قوی و مستحکم تر سازند.

وی فتح میمک را فتح قله های ایثار و جاودانگی توسط ایلات و عشایر این دیار عنوان کرد و گفت: ایلات و عشایر و بسیج مردمی این دیار بویژه شهدای ایل خزل در کنار نیروهای ارتشی در عملیات غرور آفرین ضربت ذوالفقار توانستند ارتفاعات میمک را آزاد کنند و اولین پیروزی سپاه اسلام بر بعثی های متجاوز تحمیل نمایند.

استاندار ایلام در ادامه آغازین درگیری های شروع جنگ تحمیلی را در این منطقه از کشور عنوان کرد و گفت: در آن زمان بود که مرحوم آیت الله حیدری ایلامی طی نامه ای به امام راحل (ره) خبر شروع جنگ تحمیلی را اعلام کرد.

وی ادامه داد: با رسیدن این پیام، رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه های نماز جمعه شهر تهران صدای مظلومیت ایلامی ها را انعکاس دادند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار