رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم از ایمن نبودن بازار بزرگ شهر قم و وجود خطرات برای این بازار خبر داد. مشکلاتی از قبیل کف سازی، پلاک گذاری، نظافت روزانه، شستشوی ماهیانه، سد معبرهای موجود، سطل زباله، مباحث ایمنی و آتش‌نشانی و غیره.
کد خبر: ۸۰۶۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۱ 16 December 2019

به گزارش تابناک قم، سید مجتبی سبحانی ثابت، با اشاره به نقش شورای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: شورای اسلامی شهر با تکیه ‌بر برنامه‌های مدون، علمی و استفاده از ظرفیت نیروهای نخبگانی در حوزه تحلیل و پایش شهری به دنبال رفع موانع موجود و احصاء مشکلات است و به‌دوراز هرگونه نگاهی خاص صرفاً به دنبال خدمت بوده و پیشرفت شهر مقدس قم را که مدنظر رهبر انقلاب است راهبرد اصلی خود قرار داده است.

وی با اشاره به مشکلات بافت‌های تاریخی قم ابراز کرد: مشکلات بازار بزرگ قم مورد بررسی قرارگرفته و در جهت رفع آن برنامه‌ریزی‌های خاصی انجام‌گرفته است، مشکلاتی از قبیل کف سازی، پلاک گذاری، نظافت روزانه، شستشوی ماهیانه، سد معبرهای موجود، سطل زباله، مباحث ایمنی و آتش‌نشانی و غیره طی چندین جلسه موردبررسی قرار گرفته و دستورات لازم جهت رفع آن صادرشده است، همچنین دوره‌های آموزشی برای ایمنی محیط و اطفای حریق در مسجد بازار برای همشهریان شاغل در این بازار برگزارشده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای شهر قم ادامه داد: همچنین وضعیت کاروانسرای ملاحسین نیز دارای مشکلات همسویی بوده است که با برگزاری جلسات متعدد و اخطارهای ابلاغی در خصوص جمع‌آوری الوارها و ایمنی محیط متأسفانه شاهد آتش‌سوزی در این محل بودیم، که با تلاش نیروهای زحمت‌کش آتش‌نشانی این حریق کنترل و خاموش شد و در حال حاضر با جدیت به دنبال ایمنی و جمع‌آوری الوارهای خشک از سطح مرکزی آن و تبدیل به پارکینگ موقت برای بازار کهنه هستیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 70 مورد اسامی پیشنهادی جهت شوارع، معابر و بوستان‌های سطح شهر در این کمیسیون بررسی‌شده است، تصریح کرد: با استفاده از نام مقدس شهدای گران‌قدر و همکاری نهادهای ذی‌ربط نسبت به نام‌گذاری این موارد با استفاده از نام این بزرگواران موردتوجه بوده است.

سبحانی ثابت با اشاره به بررسی فصلی پیشرفت پروژه‌های خدمات شهری و فضای سبز در این کمیسیون عنوان کرد: در سال گذشته با برگزاری جلسات این کمیسیون در مراکز و مناطق و آشنایی نزدیک با مشکلات و بررسی پیشرفت پروژه‌های در دست احداث سبب تسریع درروند این پروژه‌ها شده است، همچنین به دلیل اهمیت نوع پوشش گیاهی در شهر مقدس قم چندین جلسه با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی و مدیرعامل و کارشناسان سازمان پارک‌ها برگزار شد که درنهایت ممنوعیت کاشت گیاهان مضر و کاشت گیاهان مثمر مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بررسی گزارش امکان‌سنجی اولیه احداث بازارچه صنایع‌دستی قم با حضور مدیرکل و معاونین سازمان میراث فرهنگی، بررسی و رسیدگی به وضعیت نحوه ساماندهی دست‌فروشان و وانت‌بارهای سطح شهر، برگزاری جلسات متعدد در خصوص ساماندهی درزمینه مراکز جمع‌آوری ضایعات در سطح شهر، پیگیری روند طراحی و اجرای بوستان شهدای گمنام، پیگیری و بررسی موضوع آرامستان جدید دارالسلام و طرح و تصویب نام‌گذاری تقاطع سه سطحه 15 خرداد و عمار یاسر به نام رزمندگان اسلام برخی از موارد بررسی‌شده در کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار