رئیس نظام مهندسی معدن ایلام:
رئیس نظام مهندسی معدن ایلام از فعال بودن ۵۷ معدن در استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی در این استان برداشت شده است.
کد خبر: ۸۰۴۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 09 December 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ هدایت اسدی در جلسه شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: اکنون ۸۷ معدن در استان وجود دارد که ۵۷ مورد آنها فعال است و برای هر معدن یک نفر کارشناس ثابت تعیین شده که این تعداد اشتغال رقم قابل ملاحظه ای است.

وی افزود: اکنون ۲۸۰ نفر از اعضای نظام مهندسی معدن در زمینه اکتشاف و استخراج فعالیت دارند و سال گذشته چهار میلیون و ۹۰۰ تن مواد معدنی از معادن استان استحصال شده اشت.

رییس نظام مهندسی معدن ایلام اضافه کرد: امسال تاکنون سه میلیون و ۵۰۰ تن انواع مواد معدنی از معادن استان تولید شده که تا پایان سالجاری این رقم افزایش می یابد.

اسدی گفت: یک هزار و ۸۰۰ معدن در سراسر کشور بازرسی شده که ۲۸ مورد سهم استان ایلام بوده است.

وی افزود: با توجه به شاخص های ارزیابی شده استان ایلام از نظر معادن جزو پنج استان برتر کشور از نظر رعایت مسایل معدنی و قواعد و قوانین بوده است.

رییس نظام مهندسی معدن ایلام اظهار داشت: همچنین این استان از نظر حوادث معدن نیز به دلیل رعایت مسایل فنی و ضوابط و نظارت مسئولین هیچ حوادثی نداشته است.

وی اضافه کرد: امسال تاکنون ۱۸ معدن از نظر فنی مورد ارزیابی قرار گرفته اند و تا پایان سال ۱۶ معدن دیگر نیز ارزیابی می شوند.

اسدی با اشاره به برگزاری ۱۳ دوره آموزشی برای کارشناسان، کارگران و صاحبان معادن گفت: مشکلات استانداردسازی مصالح ساختمانی باید با جدیت دنبال و برطرف شود.

میزان ذخایر معدنی شناسایی شده در استان ایلام بیش از یک میلیارد تن است و هم اکنون ظرفیت لازم برای برداشت سالانه حدود هشت و نیم میلیون تن از معادن استان ایجاد شده است.

ذخایر معدنی استان ایلام بیشتر تنوعی از مصالح ساختمانی چون بیتومین، سنگ گچ، سنگ آهک، کلسیت، سیلیس، شن، ماسه، لاشه و مالون، آلوویوم آهکی، شیل و مارن، مرمریت و سلستین است./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار