با حضور رییس سازمان مدیریت بحران کشور در اهواز
آیین بهره‌برداری از مرکز سیار فرماندهی مدیریت بحران خوزستان و تحویل ۱۸دستگاه خودروی شستشوی معابر روز یکشنبه با حضور رییس سازمان مدیریت بحران کشور در اهواز برگزار شد.
کد خبر: ۸۰۴۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱ 08 December 2019

آئین افتتاح و بهره برداری از کانکس سیار فرماندهی مدیریت بحران و تحویل ۱۸ دستگاه خودرو شستشوی چند منظوره معابر با حضور اسماعیل نجار، معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران روز یکشنبه ۱۷ آذرماه در محل استانداری خوزستان برگزار شد.

به گزارش"تابناک"؛ غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در نشست مربوط به این مراسم گفت: در این سالها خوزستان درگیر مشکلات و مسائل مختلفی بوده است. از آتش سوزی در پتروشیمی در سال ۹۵ و ریزگردهای شدید همراه با بارش کم و خاموشی شبکه برق و پس از آن هم مشکلات ابرخشکسالی، سیل و زلزله که در سالهای اخیر در خوزستان رخ داد.

استاندار خوزستان افزود: این مشکلات دولت را بر آن داشت که برای اصلاح زیرساخت های استان فکر جدی نماید.

شریعتی یادآور شد: در جریان سیل ابتدای امسال و همچنین بحران های گذشته همه دستگاه ها برای کنترل و مدیریت این مشکلات وارد شدند و خوشبختانه به لطف خداوند توانستیم بحران ها را کنترل و مدیریت کنیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه حتما ساماندهی مدیریت بحران برای استان های بحران خیز لازم است اظهار داشت: باید چارت سازمانی خود را متناسب با مقیاس بحران در استان های مختلف تنظیم نماییم. چارت سازمانی باید سیال و عملیات محور باشد و متناسب با فعالیت باشد چون ساختار واحد برای همه استان ها منجر به هدررفت منابع و فرصت ها می شود.

وی ادامه داد: باید متناسب با فعالیت ها ساختار تعریف کنیم. اگر چنین باشد در پیشگیری و مدیریت حوادث می‌توانیم سریع تر و موثرتر عمل نماییم.

شریعتی خاطرنشان کرد: در بخش های مختلف از جمله ریزگردها، برق و آب اقدامات خوبی در سطح استان صورت گرفته است از جمله اینکه حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار هکتار کانون های فوق حاد را مهار کردیم و با اقدامات امسال این رقم به ۹۰ هزار هکتار خواهد شد.

استاندار خوزستان اضافه کرد: پایداری سیستم برق نسبت به قبل افزایش چشمگیری داشته اما همچنان از متوسط کشور عقب است.

شریعتی تصریح کرد: بنا داریم ده هزار واحد بافت فرسوده در مسجدسلیمان را با کمک بلاعوض و وام های کم بهره نوسازی کنیم و موافقت های اولیه این مصوبه گرفته شده و امیدواریم به تصویب نهایی دولت برسد.

وی گفت: بایست کارها را به شکل موثر و پیگیر تداوم دهیم تا استان را در برابر بحران ها مقاوم و پایدار نماییم.

در ادامه استاندار خوزستان در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرکز سیار مدیریت بحران در زمان‌های وقوع بحران در محل رخداد مستقر می‌شوند و مجهز به امکانات لازم برای مدیریت آن بحران خاص خواهند بود.

غلامرضا شریعتی با بیان این که این مرکز سیار در واقع فرماندهی مدیریت بحران را در محل برعهده می‌گیرد توضیح داد: این مرکز سیار با توجه به امکانات که دارد امکان مدیریت کردن شرایط را در میدان فراهم می آورد تا ما بتوانیم با آرامش خاطر کنترل شرایط را در دست بگیریم.

وی بیان کرد: ۱۸دستگاه خودرو امروز به شهرداران شهرستانهای مختلف واگذار می شود، این خودروها سه منظوره و شامل مه پاش، معبرشو و مقره‌شو است تا در مواقع لزوم مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار خوزستان بیان کرد: علاوه بر این تجهیزات تلاش ما برای تامین تجهیزات به روزتر و بیشتر برای خدمت رسانی دستگاه‌های خدمات شهری و استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار