امام‌جمعه ابرکوه گفت: علی‌رغم وعده‌هایی که برای جلوگیری از گران شدن قیمت کالاها و خدمات عمومی به مردم داده شد، شاهد افزایش قیمت در کشور هستیم و مسؤولین کشوری باید پاسخگوی مصالح ملی باشند.
کد خبر: ۸۰۳۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸ 07 December 2019

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به دستور رهبر، مبنی بر پرداخت دیه و توجه به خانواده‌های آسیب دیده در جریان حوادث اخیر، اظهار کرد: این اقدام موجب تفقد برای مردم شد تا شهروندانی که بدون داشتن نقش در آشوب‌ها در میانه درگیری‌ها جان باختند و یا آسیب دیدند حمایت شوند.

امام‌جمعه ابرکوه تصریح کرد: به رغم وعده‌هایی که برای جلوگیری از گران شدن قیمت کالاها و خدمات عمومی به مردم داده شد، متأسفانه شاهد افزایش قیمت در کشور هستیم و مسؤولین کشوری خصوصاً وزیر صمت باید پاسخگوی مردم باشند و تصمیماتی نگیرند که به جای مصالح ملی، مصالح شخصی را تضمین کند.

حسینی ابراز کرد: تصمیم نادرست رئیس سازمان برنامه‌وبودجه مبنی بر معافیت مالیاتی بازیگران فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی چه معنائی جز ایجاد شبهه دارد؟ مگر سینماگران و بازیگران تلویزیونی از آسمان به زمین آمده‌اند که شما حقوق مردم و بیت‌المال را به آنان می‌بخشید؟!

امام جمعه ابرکوه خطاب به مسؤولین تصمیم‌گیرنده تأکید کرد: شما که از سر یک ریال مالیات کاسبان جزء نمی‌گذرید، پس چرا بازیگران معاف از مالیات هستند؟ متأسفانه از دهه‌های گذشته تاکنون بی‌عدالتی در بخش مالیات به صورت مشهود و نامشهود بوده و حالا حرف از فرار مالیاتی ده‌ها میلیاردی در کشور به میان می‌آید!

وی در ادامه به ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: نامزدهای انتخاباتی باید توانمندی، تخصص و کاردانی کافی داشته باشد و بتواند در حفظ استقلال، آزادی، عزت، حکمت و مصلحت کشور ادا تکلیف کنند و وامدار گروه سیاسی، مالی و اقتصادی نباشند و جیبی برای منافع مادی و دنیایی ندوخته باشد.

خطیب جمعه ابرکوه اذعان کرد: مجلس در دوره‌های اول و دوم در رأس امور بوده و در ادواری نیز فشل عمل کرده است. مجلس وقتی خانه ملت است که نمایندگان، قدرت دفاع از حقوق ملت را داشته باشد و حاضر باشند منافع و مصالح شخصی خود را فدای مردم کنند و زیبنده نظام و پشت‌وپناه محرومین باشند.

حسینی به گرامیداشت روز دانشجو اشاره کرد و گفت: ۱۶ آذر سالروز شهادت تعدادی از دانشجویان است که در اعتراض به حضور آمریکایی‌ها در ایران و در دانشگاه تهران در سال ۱۳۳۲ به دست رژیم شاه به شهادت رسیدند. این قیام سرآغاز پیدایش جنبش دانشجویی در کشور بود که هر ساله گرامی داشته می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه همچنین به روز جهانی حقوق بشر اشاره کرد و ادامه داد: ملت‌های جهان می‌دانند و با چشم خود می‌بینند که حقوق بشر ابزاری برای آمریکا و غرب و همچون تیغی در دست زنگی مست است. آن‌ها حقوق بشر را در قالب حقوق خودشان تعریف می‌کنند و اگر پیش بیاید همه منافع بشریت را فدای منافع خود می‌کنند.

وی التهابات سیاسی عراق با هدف کناره‌گیری دولت عادل عبدالمهدی را سناریوی پیچیده‌ای دانست و گفت: وجود مرجعیت عظمی مایه امید ملت ستم‌کشیده عراق است که تکیه‌گاه مردم، مرکز اعتماد همه اقشار و پیروان ادیان و مذاهب است که به لطف خدا با عمل به رسالت خود، آمریکا و ایادیش را در عراق ناکام خواهد کرد.

خطیب جمعه ابرکوه یادآور شد: آمریکا می‌خواهد اولاً قدرت شیعه در عراق از بین برود، ثانیاً عراق به سه کشور شیعه، سنی و کُرد تقسیم شود و بهترین راهکار این هدف را ایجاد هرج‌ومرج می‌دانند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار