جوان سعودی که روز گذشته در پایگاه نظامی آمریکا در فلوریدا اقدام به تیراندازی کرد، علت این کار خود را در توئیتر اعلام کرده بود.
کد خبر: ۸۰۳۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳ 07 December 2019

به گزارشتابناک سمنان: گروه آمریکایی نظارت بر جنبش‌های افراطی موسوم به «سایت SITE» اعلام کرد تبعه سعودی که روز جمعه در پایگاه هوایی نیروی دریایی آمریکا در فلوریدا سه نفر را کشت، پیش از حمله خود پیام‌هایی خصمانه علیه آمریکا منتشر کرده بود.

این فرد که «محمد الشمرانی» معرفی شده است‏، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشته بود: «من مخالف شر هستم و آمریکا در مجموع به کشور شر تبدیل شده است، من با شما مخالف نیستم به این علت که آمریکایی هستید، من از شما به علت آزادی‌هایتان متنفرم، من از شما متنفرم به این علت که هر روز شما از جنایات نه تنها علیه مسلمانان بلکه بر ضد بشریت‏، حمایت می‌کنید، آن‌ها را تأمین مالی می‌کنید و مرتکب این جنایات می‌شوید».

عصر روز گذشته (جمعه) یک جوان سعودی تحت آموزش نظامی به نام محمد سعید الشمرانی در فلوریدا در یک پایگاه هوایی متعلق به نیروی دریایی آمریکا اقدام به تیراندازی و قتل ۳ آمریکایی کرد. نیرو‌های امنیتی با شلیک گلوله این دانشجوی نظامی سعودی را از پای درآوردند.

فرماندار فلوریدا گفت: «این فرد برای آموزش به خاک آمریکا آمده و سپس دست به این اقدام زده است. کارشناسان باید انگیزه این اقدام را دریابند. دفتر تحقیقات فدرال با همکاری وزارت دفاع در این باره تحقیق خواهند کرد.»

این جوان سعودی در این پایگاه درحال آموزش مسائل نظامی بوده است. مقامات آمریکایی اعلام کردند در حال تحقیق درباره تروریستی بودن یا نبودن این حادثه هستند.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی نیز در این باره گزارش داد ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور به سازمان امنیت عربستان دستور داد تا با سازمان‌های امنیتی آمریکا در راستای رسیدن به تمام اطلاعاتی که به مشخص شدن ابهامات تیراندازی جوان سعودی در پایگاه نظامی فلوریدای آمریکا کمک می‌کند، همکاری کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار