عضو ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت شهید آیت الله دستغیب با اشاره به اینکه از امسال هفته ای برای بزرگداشت آن عالم ربانی اختصاص یافته است، به تشریح برنامه های این ایام پرداخت.
کد خبر: ۸۰۳۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹ 05 December 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا:محمد رضا نمازی پنجشنبه ۱۴ آذر در یک جلسه خبری با اشاره به اهمیت احیای برگزاری بزرگداشت برای زنده نگه داشتن یاد آیت الله دستغیب در عرصه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، گفت: ستاد مرکزی بزرگداشت برگزاری شهید آیت الله دستغیب در سی و هشتمین سالگرد شهادت ایشان برنامه‌های خود را در شیراز برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه امسال هفته گرامیداشت شهید آیت الله دستغیب برگزار خواهیم کرد گفت: امسال برخلاف سال‌های گذشته که فقط یک روز به عنوان بزرگداشت شهید برگزار می‌شد، از سال گذشته با ورود آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در اجرای برنامه های برگزاری و اهتمام ایشان در این امر باعث دقت مضاعف در برگزاری مراسم بزرگداشت شد که این موجب شد هفته گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد شهید محراب آیت الله دستغیب برگزار شود.

عضو ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت در تشریح این برنامه‌ها گفت: هفته بزرگداشت سالگرد شهید دستغیب به طور رسمی توسط آیت الله دژکام از تریبون نماز جمعه اعلام می‌شود.

نمازی اعلام کرد: هفته بزرگداشت شهید محراب حضرت آیت الله دستغیب روز جمعه با پیام و سخنرانی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه شیراز همزمان با برگزاری نماز جمعه آغاز و در همین روز نمایشگاه و فروشگاه آثار شهید در بست شهید دستغیب آستان احمدی توسط ستاد برگزاری نماز جمعه برگزار می‌شود.

وی از اجرای برنامه هایی در دانشگاه‌ها و مدارس خبر داد و گفت: ۱۸ آذرماه صبحگاه مشترک با یاد این شهید بزرگوار و همراهان وی توسط یگان های نظامی و انتظامی برگزار خواهد شد.

به گفته نمازی ذکر و یاد این شهید بزرگوار به مدت ده دقیقه در بین الصلاتین ادارات و سازمان‌های استان، برگزاری همایش نخبگان مکتب شهید دستغیب با حضور طلاب حوزه‌ های علمیه در مسجد جامع عتیق با سخنرانی حجه الاسلام حیدری کاشانی به میزبانی آیت الله دژکام، گلباران و ادای احترام بر مزار آن شهید، برگزاری دعای کمیل در مسجد شهید دستغیب و دعای ندبه از دیگر برنامه های هفته آیت الله دستغیب است.

عضو ستاد برگزاری هفته بزرگداشت شهید دستغیب با بیان اینکه محل برگزاری یادمان اصلی شهید محراب و همراهان شهید در مسجد جامع عتیق خواهد بود، گفت: روز چهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشا با حضور سخنران و مداح کشوری یادمان اصلی شهید دستغیب برگزار خواهد شد.

 امسال مصادف با سی و هشتمین سالگرد سومین شهید محراب آیت الله عبدالحسین دستغیب است و هفته بزرگداشت این شهید محراب از جمعه ۱۵ آذرماه آغاز می شود و تا جمعه ۲۲ آذرماه ادامه خواهد داشت

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار