رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود:
رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه طرح نهضت جنگل‌کاری مشارکتی هم‌زمان با سراسر کشور در شاهرود نیز برنامه‌ریزی‌شده است، گفت: ۳۰۰ هکتار تاغ کاری در روستای دستجرد اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۰۳۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹ 05 December 2019

۳۰۰ هکتار تاغ کاری در روستای دستجرد بیارجمند شاهرود اجرا می‌شود

به گزارش تابناک سمنان: محمدرضا کشاورزیان در گفتگو با خبرنگار مهر، بابیان اینکه طرح نهضت جنگل‌کاری مشارکتی هم‌زمان با سراسر کشور در شاهرود نیز برنامه‌ریزی‌شده است، ابراز داشت: در این راستا ۴۰هزار نهال‌کاری تاغ در ۳۰۰ هکتار روستای دستجرد بخش بیارجمند شاهرود کاشته خواهد شد.

وی بابیان اینکه در این روز ۵۰۰تاغ به عنوان نمادین در منطقه کاشته می‌شود، افزود: تاغ نقش بسیار مهمی در حفظ خاک و جلوگیری از ریزگرد در روستاهای ساکن این مناطق دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه امسال و سال قبل ۴۰۰هکتار تاغ کاری در شهرستان صورت گرفته است، ابراز داشت: تاغ گیاهی مقاوم به خشکی و شوری است که با توجه به کمبود منابع آبی می‌تواند مناسب ترین گونه در مناطق بیابانی باشد.

کشاورزیان اضافه کرد: یکی از اقدامات منابع طبیعی دخیل کردن جوامع بومی در احیا و حفظ مناطق جنگلی و بیابانی است و معتقدیم هر چه میزان مشارکت‌های اجتماعی در این حوزه افزایش بیشتری یابد به همان میزان شاهد حفظ عرضه‌های منابع طبیعی خواهیم بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار