مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان:
مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان از اجرای طرح کاشت نهال در سراسر استان هم‌زمان با چهاردهم آذرماه ۹۸ خبر داد و گفت: در این روز ۳۴۰ هزار نهال در استان غرس شد.
کد خبر: ۸۰۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷ 05 December 2019

طرح نهضت کشت نهال در استان سمنان اجرا شد/ غرس ۵۲ هزار اصله درخت

به گزارش تابناک سمنان: علی‌نقی حیدریان در گفتگو با خبرنگار مهر، در حاشیه مراسم درختکاری بابیان اینکه در سال جاری علاوه بر برنامه ۱۵ اسفندماه که روز درختکاری است یک برنامه دیگر نیز در نیمه آذرماه در سطح استان سمنان اجرا می‌شود، بیان کرد: امروز این برنامه با حضور مردم، سمن‌های فعال حوزه منابع طبیعی و محیط‌زیست، افراد بومی و مسئولان استانی و شهرستانی در شهرستان‌های استان اجرا می‌شود.

وی بابیان اینکه ۳۳۷ هزار و ۴۰۰ اصله نهال در دو هزار و ۴۱۸ هکتار اراضی منابع طبیعی استان سمنان کاشته شده است، ابراز کرد: این طرح از ۲۰ روز قبل آغاز و امروز اختتامیه آن با حضور مسئولان انجام‌شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان گفت: امروز در ۱۶۸ هکتار اراضی شهرستان‌های شاهرود، دامغان، میامی و مهدی‌شهر ۵۲ هزار و ۴۰۰ اصله درخت بادام‌کوهی، او رس، فندق، گلابی وحشی و زرشک کاشته شد همچنین در هفت شهرستان استان به‌جز مهدی‌شهر  نیز ۲۸۵ هزار اصله نهال تاغ کاشته شده است.

حیدریان با اشاره به استقبال خوب مردم و مسئولان از نهضت درختکاری در ۱۴ آذرماه ۹۸، بیان کرد: از ۹.۷ میلیون هکتار از عرصه‌های طبیعی استان سمنان، ۳۵۲ هزار هکتار مناطق جنگلی و ۳.۷ میلیون هکتار مرتع و ۵.۲ میلیون هکتار بیابان است لذا نیاز به درختکاری در سطح استان سمنان احساس می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار