کد خبر: ۸۰۳۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸ 05 December 2019

همزمان با آغاز فرایند ثبت نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اردبیل، خبر غیرمنتظره برکناری علی علایی فرماندار پارساباد مغان در صدر اخبار استان قرار گرفت.

بهروز ندائی معاون سیاسی استاندار اردبیل درباره این رخداد گفت: با توجه به قانون انتخابات مبنی بر این که «هیچ یک از اعضای هیأت اجرایی ، ناظرین شورای نگهبان و اعضای شعب ثبت نام و اخذ رأی نباید در حوزه انتخابیه با داوطلبان انتخابات به ترتیب ذیل خویشاوندی نسبی یا سببی داشته باشند» به دلیل ثبت نام یکی از نزدیکان فرماندار سابق پارس آباد در انتخابات این شهرستان، چنین تصمیمی اتخاذ شد.

وی افزود: با توجه به اشرافیت عدالت حاجی پور سرپرست فرمانداری پارس آباد به قانون انتخابات و تجربه وی در این خصوص شاهد انتخاباتی سالم و قانونی در این شهرستان باشیم.

گفتنی است حبیب برومند(دارای رابطه سببی با علایی فرماندار سابق پارساباد) نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه پارساباد مغان، در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شد.

به گزارش تابناک اردبیل، به نظر می رسد استاندار اردبیل با عزل غیرمنتظره فرماندار مغان حامل این پیام است تا بگوید او در اجرای انتخابات مجلس با قاطعیت و جدیت قانون را اجرا کرده و با هیچ کسی مماشات نخواهد کرد، امری که برخی صاحبنظران، تاکتیکی یا مبتنی بر تدبیر چنین تصمیمی را محل بحث می دانند. 

این اقدام استاندار اردبیل در شرایطی می تواند به عنوان الگویی ارزشمند در تمکین از قانون باشد که مجموعه او تا اتمام فرایند انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان، در اجرای انتخابات سالم مقید باشند.

صاحبنظران بر این باورند که اثبات ادعای آقای بهنامجو در تمکین از قانون با درنظر گرفتن کل عمکرد ستاد انتخابات استان در اتمام این فرایند بوده و باید منتظر ماند تا کارنامه استاندار اردبیل در این زمینه بخصوص در پایان کار انتخابات در بوته آزمون و سنجش قرار گیرد. چرا که قضاوت در باره امری جزئی، عجولانه و نادرست است.

تحریریه تابناک اردبیل

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار