رزمایش تمرین کامل طرح اضطراری فرودگاه شهدای ایلام روز سه‌شنبه با حضور مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور و مسئولان استانی این فرودگاه برگزار شد.
کد خبر: ۸۰۲۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰ 03 December 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ این رزمایش به صورت گسترده‎ با هدف ارزیابی آمادگی و شناسایی نقاط قوت و ضعف انجام عملیات در شرایط اضطراری، با حضور ارگان‌ها و نهادهای ایمنی، امدادی، آتش‌نشانی و امنیتی استان ایلام برنامه‌ریزی و برگزار شد.

در این مانور که با حضور مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و ارزیابان شرکت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور برگزار شد، مسوولان ذیربط از روند برگزاری و هماهنگی ایجاد شده در برگزاری تمرین کامل طرح اضطراری فرودگاه ایلام ابراز رضایت کردند.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام با تشریح اهداف و فرآیند برگزاری این مانور به خبرنگار ایرنا گفت: برگزاری رزمایش آمادگی طرح اضطراری بر اساس سند ۹۱۳۷ سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشور (ایکائو) هر ۲ سال یکبار در تمامی فرودگاه‌های کشور و با هدف بررسی نقاط قوت و ضعف عوامل امدادی و دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در سطح استان‌های کشور برگزار می‌شود.

محمد جواد یگانه، برقراری ارتباط موثر میان واحدهای فرودگاهی و ارگان‌های امداد و نجات استان برای کسب آمادگی کامل در زمان بحران در مواجهه با سوانح هوایی و میزان سرعت عمل در انجام عملیات را از اهداف برگزاری این رزمایش عنوان کرد.

روزانه بین پنج تا هفت پرواز در فرودگاه شهدای ایلام به مقصد تهران و مشهد انجام می‌شود./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار