مدیرکل ورزش و جوانان استان خبر داد:
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان، از نامگذاری یک یا دو مکان ورزشی به نام شهدای اتفاقات اخیر استان خبر داد.
کد خبر: ۸۰۲۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 04 December 2019

افشین حیدری در اولین جلسه شورای عالی بسیج ورزشکاران خوزستان که در اهواز برگزار شد، با قدردانی از باقری رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان، اظهار کرد: کارهای خوب و ارزشمندی توسط این سازمان آغاز شده است که جای تشکر دارد. سازمان بسیج ورزشکاران ایده‌های خلاقانه دارد که موجب کارهای مشارکتی خوبی بین این سازمان، هیات‌های ورزشی و اداره کل ورزش و جوانان خوزستان شده است.

وی عنوان کرد: تاکیدات مقام معظم رهبری بر بحث بسیج، همیشه راه‌گشا و الگوی تصمیم‌سازی مدیران، برنامه ریزی و هدف گذاری برای جامعه است. بسیج در مقطعی از زمان به عنوان خط اول ایران، کار بزرگی به نام هشت سال دفاع مقدس را به سرانجام رساند. برابر هجوم وحشیانه دشمنان موفق عمل کردیم و بسیج و مردم ایران با افتخار از این آزمون خارج شدند و امروز نیز وظیفه بسیج به مراتب سخت‌تر شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور نیز خاطر نشان کرد: این اغتشاشات هزینه هنگفتی بر دست ملت گذاشت و جوانانی به ناحق از بین رفتند. این عده می‌خواستند با آبروی ایران و انقلاب بازی کنند اما باز هم بسیج سرافراز بود. با افتخار باید گفت که مردم ایران یک کودتا را خنثی کردند. در این میان نیز عده‌ای فریب خوردند و به خیابان‌ها آمدند ولی مردم ایران آگاهانه وارد صحنه شدند و از یک تهدید بزرگ یک فرصت برای ایران و جامعه جهانی ایجاد و ثابت کردند که پای آرمان و انقلاب اسلامی خود مانده‌اند و عهدی که با شهدا و ولایت بسته‌اند، ماندگار است.

وی ادامه داد: چندین بار توطئه دشمنان با تدبیر و داریت امام خمینی و همچنین رهبر معظم انقلاب خنثی شد. در مجموع کارهای صورت گرفته به ما ثابت می‌کند که انقلاب اسلامی زنده است و ما نیز وظیفه داریم که در این مقطع حساس با تمام وجود وارد صحنه شویم. صحبت از آینده انقلابی است که خون‌ها دادیم تا درخت آن به بار بنشیند.

حیدری بیان کرد: برای مشکلات اقتصادی موجود نیز به مباحث کارشناسی نیاز است و باید در این زمینه یک برنامه‌ریزی خوب اتفاق بیفتد. امیدواریم دولت موانع و مشکلات را رفع کند و بتواند نسبت به کنترل تورم اقدام کند. ما نیز به سهم خود وظیفه داریم که با تمام وجود تلاش کنیم. وظیفه ما در حیطه ورزش نیز تنها ایجاد بستر برای قهرمان‌پروری نیست و وظیفه مهم‌ترمان این است که در سند فرهنگی جامعه نقش داشته باشیم.

وی با اشاره به برگزاری اولین جلسه شورای عالی بسیج ورزشکاران خوزستان، گفت: مطمئنا با برنامه‌های خوبی که رئیس این سازمان دارد، کارهای خوبی اتفاق خواهد افتاد. ما موظفیم نسبت به آرمان‌های شهدا گام برداریم و باید برنامه‌ریزی شود تا یک کار خوب، مستند و مدون صورت بگیرد. اداره کل ورزش و جوانان استان نیز کنار سازمان بسیج ورزشکارن است. باید به سمتی برویم تا سند فرهنگی برای سال ۹۹ تنظیم شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد: نباید خواب غفلت چشم‌های ما را فرا بگیرد و باید هدف داشته باشیم. به عنوان متولیان ورزش، جوانان و فرهنگی خوزستان نیز حتما باید سند فرهنگی را ایجاد کنیم و نباید گرد فراموشی بر خاطرات شهدا قرار بگیرد.

وی با بیان این که یکی دو مجموعه ورزشی، سالن یا زمین ورزشی به نام شهدای اتفاقات اخیر خوزستان نامگذاری خواهد شد، گفت: باید نام این شهدای عزیز را زنده نگه داریم.

حیدری بیان کرد: باید برگزاری برنامه‌های مختلف از جمله یادواره‌های شهدا و تجلیل از خانواده های شهدای مدافع حرم و اتفاقات اخیر استان و همچنین برگزاری اردوهای فرهنگی، همایش ها و کارگاه‌های روشنفکری در خصوص اتفاقات اخیر در دستور کار قرار بگیرد.

همچنین رضا باقری رئیس سازمان بسیج ورزشکاران خوزستان با بیان این که بسیج یعنی تعامل و همکاری، اظهارکرد: در سازمان بسیج ورزشکاران خوزستان تاکنون برنامه‌های مختلفی را برگزار کرده ایم. شورای عالی بسیج ورزشکاران خوزستان نیز برنامه‌هایی را مدنظر دارد و مدیرکل ورزش و جوانان استان، رئیس این شورا است. ما می‌توانیم با همکاری یکدیگر جهت اصلاح جامعه گام برداریم.

ابراهیم نصیری معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان نیز در این جلسه، خاطر نشان کرد: کار فرهنگی در ورزش، نیازمند یک کار پژوهشی عمیق است و به یک تقویم فرهنگی نیاز داریم.

وی افزود: نقش مربیان، نقش بی‌بدیلی در پیاده‌سازی اقدامات فرهنگی است. ما نیاز به کار آموزشی داریم و جنس هر رشته برای کار فرهنگی متفاوت است. درون کار پژوهشی باید فرصت‌ها و ظرفیت‌ها شناسایی شده و برنامه‌ها طراحی شوند.

فرامرز کیانی‌زاده، عضو شورای عالی بسیج ورزشکاران خوزستان، گفت: بخشی از کار هیات‌ها، انجام کارهای فرهنگی است و باید از طریق سازمان بسیج ورزشکاران یکسری برنامه‌های فرهنگی را تدوین کنیم.

همچنین سهام طرفی حردانی معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان، عنوان کرد: تقویم فرهنگی را حوزه بسیج مرور کرده ایم و اولویت‌ها نیز مشخص شده اند. برنامه‌هایی مدنظر است که از همین ماه جاری برگزار خواهند شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار