هم‌زمان با سراسر کشور؛
رئیس ستاد انتخابات استان سمنان بابیان اینکه ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس در استان آغاز شد، گفت: داوطلبان به فرمانداری حوزه انتخابیه گرمسار، سمنان، دامغان و شاهرود مراجعه کنند.
کد خبر: ۸۰۱۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰ 01 December 2019

ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس در استان سمنان آغاز شد

به گزارش تابناک سمنان:حبیب‌الله خجسته پور بابیان اینکه هم‌زمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح امروز دهم آذرماه جاری ثبت‌نام از داوطلبان نامزدهای انتخابات مجلس در استان سمنان نیز آغازشده است، ابراز داشت: افرادی که قصد کاندیداتوری در این دوره از انتخابات مجلس رادارند، می‌توانند به فرمانداری‌های مراکز حوزه‌های انتخابیه در گرمسار، سمنان، دامغان و شاهرود مراجعه کنند.

وی بابیان اینکه روند ثبت‌نام از کاندیدها از ساعت هشت لغایت ۱۸ هر روز به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت، افزود: هم‌زمان با دستور شروع پروسه ثبت‌نام در انتخابات توسط وزیر کشور، در تمام فرمانداری‌ها و در حوزه‌های اصلی و فرعی و همچنین بخشداری‌های مستقل، عملیات تشکیل هیئت‌های اجرایی انتخابات آغاز و به‌موجب آن و از سوی اعضای این کمیته، معتمدین هر محله به هیئت‌های نظارت معرفی می‌شوند.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان بابیان اینکه فرمانداری‌های استان برای برگزاری انتخابات آمادگی کامل رادارند، ابراز داشت: بعد از تشکیل هیئت‌های اجرایی و بلافاصله پس از پایان پروسه ثبت‌نام، اقدامات مربوط به بررسی صلاحیت‌های کاندیداها در هیئت‌های اجرایی چهار حوزه اصلی آغاز و نتایج به هیئت نظارت استان برای رسیدگی‌های بعدی ارسال می‌شود. ‌

خجسته پور بابیان اینکه نامزدهای انتخاباتی غیر از شرایط عمومی می‌بایست لایق و کارآمد باشند، تصریح کرد: در استان سمنان تلاش شد تا انتخابات سالم و با رعایت اصل امانت‌داری صورت گیرد لذا آموزش‌های لازم به ستادهای انتخاباتی داده‌شده است.

وی افزود: متقاضیان می‌توانند به وزارت کشور در داخل کشور نیز مراجعه کنند و برای افرادی که در خارج از کشور حضور دارند نیز با مراجعه به یکی از نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف دنیا، ثبت‌نام انجام خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان شرایط سنی ثبت‌نام را بر اساس ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی حداقل سن ۳۰ و حداکثر ۷۵ سال اعلام کرد و ابراز داشت: داشتن تابعیت ایران، التزام به اسلام و نظام، وفاداری به قانون و ولایت‌فقیه، برخورداری از مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن و نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه ازجمله شرایط اولیه ثبت‌نام برشمرد.

خجسته پور اضافه کرد: اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه، اصل و کپی کارت ملی، مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن، یک قطعه عکس ۴×۳، مدرک قابل‌قبول و مستند مبنی بر ارائه استعفا بر اساس قانون‌ در زمان مقرر، تکمیل فرم‌های اختصاصی و کارت پایان خدمت یا معافیت آن ازجمله مدارکی که متقاضیان باید به همراه خود داشته باشند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار