پس از افزایش قیمت بنزین، صف خودرو‌ها در جایگاه‌های عرضه گاز CNG طویل شد و برخی رانندگان نیز به کپسول‌های گاز LPG روی آوردند.ب
کد خبر: ۸۰۱۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱ 30 November 2019

به گزارش تابناک سمنان: یکی از شب‌های پاییزی بود که خبر رسید قیمت بنزین در ایران افزایش چشمگیری یافته و سهمیه بندی بنزین نیز تصویب شده است.سهمیه ماهانه خودرو‌های سواری بنزینی ۶۰ لیتر اعلام شد و سایر وسایل نقلیه نیز براساس مصوبات نیز اعلام گردید ، قیمت هر لیتر بنزین با استفاده از کارت سوخت، ۱۵ هزار ریال و نرخ هر لیتر بنزین آزاد نیز ۳۰ هزار ریال اعلام شد.

از اتفاقات و حاشیه‌های این تصمیم که بگذریم، بازار گاز CNG در سراسر کشور داغ شد و صف‌های طویل با معطلی چندین ساعته نیز به چشم می‌خورد. این ماجرا یک روی سکه است، چراکه در نتیجه گران شدن بنزین، روی خطرناک خود را نشان داد و شاهد روی آوردن بسیاری از رانندگان به کپسول‌های گاز LPG هستیم.

رانندگان با حضور در مراکز عرضه کپسول‌های گاز LPG، اقدام به سوخت گیری می‌کنند، علیرغم اینکه می‌دانند این کار، خطرناک است، ضمن اینکه خانوار‌هایی که همچنان از نعمت گاز بی بهره اند، با کمبود کپسول گاز مواجه می‌شوند.

به همین منظور تصمیم گرفتیم به مراکز عرضه کپسول گاز LPG برویم و علت این اقدام خطرناک را جویا شویم.

گرانی بنزین و صف های طولانی گاز CNG علت روی آوردن به گاز LPG 

یکی از رانندگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در پاسخ به این سوال که چرا بجای استفاده از گاز CNG اقدام به استفاده از گاز LPG کرده اید، گفت: کار دولتی ندارم و راننده تاکسی هستم و از طریق جابجایی مسافر، هزینه‌های زندگی و خانواده را تامین و امرارمعاش می‌کنم.

او افزود: قیمت بنزین خیلی گران شده و توان استفاده از آن را ندارم و سهمیه‌ای که به ما تعلق می‌گیرد کافی نیست، صف‌های عرصه گاز CNG هم طولانی است و حداقل ۳ ساعت باید در صف بمانم تا بتوانم از این گاز استفاده کنم.

این راننده اهوازی ادامه داد: همچنین فشار دستگاه‌های گاز کم است و باعث خراب شدن سیستم خودرو می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا از خطرناک بودن استفاده از این نوع گاز با خبر هستید یا خیر؟ گفت: بله می‌دانم که استفاده از این گاز خطرناک است، اما چاره‌ای ندارم و مجبورم استفاده کنم، چه کسی می‌خواهد هزینه‌های زندگی مرا بدهد؟ اگر شغل دولتی باشد، چرا رانندگی و مسافرکشی کنم؟

گاز

برای تهیه کپسول گاز دچار مشکل شده ایم

به سراغ شهروند دیگری رفتیم که در انتظار کپسول گاز بود. او در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: منزل ما گازکشی نیست و فعلا از کپسول استفاده می‌کنیم.

این شهروند بیان کرد: چندروزی است که از اول وقت در سطح شهر به دنبال کپسول گاز هستم، اما مراکز عرضه گاز یا شلوغ هستند و یا باید ساعت‌های زیادی معطل شوم یا کپسول ندارند و همه را به رانندگان فروخته اند.

او اظهار کرد: با گران شدن بنزین، مشکل جدیدی به مشکلات ما اضافه شده است و باید مسئولان یک فکر جدی کنند و اقدامی اصولی انجام دهند.

بازار داغ گاز LPG در پس گرانی بنزین/ گاز ارزانتر مهمتر از جان است!

فعالیت ۷۰ جایگاه گاز CNG در خوزستان

نعمت اله نجفی مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان (اهواز) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مجموع جایگاه‌های گاز CNG در محدوده عملیاتی این شرکت را ۷۰ جایگاه عنوان کرد و گفت: پس از افزایش قیمت بنزین، ۳ جایگاه عرضه گاز CNG که پیشتر به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی تعطیل شده بود، دوباره وارد مدار عملیات شدند.

او افزود: این استان، ۲ شرکت پخش فرآورده‌های نفتی شامل؛ اهواز و آبادان دارد که منطقه اهواز مسئولیت توزیع و راهبری سوخت در مناطق شمالی، غرب، مرکز و جنوب شرق خوزستان و منطقه آبادان توزیع و مدیریت سوخت در شهر‌های ساحلی و بندری استان را بر عهده دارد.

نجفی به پیگیری این شرکت برای راه‌اندازی ۶ جایگاه غیرفعال CNG اشاره کرد و بیان داشت: هم اکنون مصرف گاز CNG برای خودرو‌های سواری، عمومی و باری در مقایسه با بنزین بسیار به صرفه است.

این مقام مسئول ادامه داد: درحال حاضر کمبود گاز در سراسر استان وجود ندارد و هرگونه خبر درخصوص کمبود این نوع سوخت صحت ندارد، ضمن اینکه عرضه آن در جایگاه های CNG بطور منظم درحال انجام است.

بازار داغ گاز LPG در پس گرانی بنزین/ گاز ارزانتر مهمتر از جان است!

آمادگی برای احداث جایگاه‌های CNG

نجفی با بیان اینکه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران به آمادگی این شرکت برای صدور مجوز احداث جایگاه CNG برای متقاضیان در هر منطقه‌ای از استان، اظهار داشت: این شرکت از احداث جایگاه‌های جدید عرضه گاز CNG در مناطق مختلف خوزستان حمایت می‌کند.

به گفته او، پس از اجرای طرح مدیریت سوخت (بنزین)، مصرف CNG در خوزستان افزایش یافته است و درحال حاضر قیمت هر کیلوگرم گاز CNG، شش هزار و ۶۵۰ ریال عرضه می‌شود.

گزارش از ملیحه گریزی نسب

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار