کاربران ایرانی می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن‌های مذهبی ایرانی تمامی نیازهای خود در این زمینه را برآورده سازند.
کد خبر: ۸۰۱۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹ 28 November 2019

به گزارش تابناک سمنان: با توجه به نفوذ گسترده تلفن همراه در زندگی مردم به ویژه در یک یا دو دهه اخیر سبک زندگی شهروندان در کشورهای مختلف جهان با تغییرات کلی همراه بوده است. به جرات می‌توان گفت گوشی‌های هوشمند امروزه دیگر عضوی جدایی ناپذیر از زندگی میلیون‌ها انسان در سراسر جهان است. از همین رو کاربران ترجیح می‌دهند نیازهای گوناگون خود در طول شبانه‌روز را از طریق همین دستگاه‌های کوچک و کارآمد برطرف سازند.

 

اپلیکیشن‌های تلفن همراه تنها محدود به حوزه و بخش خاصی نیست و در فروشگاه‌های مجازی عرضه کننده نرم‌افزارهای هماهنگ با هر دو سیستم عامل اندروید و iOS هزاران برنامه مختلف وجود دارد. در واقع گستردگی اپلیکیشن‌های موبایلی تا حدی است که کاربران تنها با یک جست‌وجوی ساده می‌توانند از میان تعداد بسیار زیادی اپلیکیشن، نرم‌افزار مورد نظر خود را با موضوع دلخواه پیدا کنند.

معرفی بهترین اپلیکیشن‌های مذهبی ایرانی +تصاویر

فرهنگ غنی و ایمان قلبی کاربران ایرانی به دین اسلامی سبب شده از اپلیکیشن‌های مذهبی ایرانی استقبال مناسبی صورت گیرد. توسعه‌دهندگان و برنامه نوبسان کشورمان با آگاهی از شرایط موجود در کشور تلاش گسترده‌ای برای رفع نیازهای نرم‌افزاری مردم ایران اسلامی انجام داده و تا کنون اپلیکیشن‌های زیادی را در این زمینه طراحی و تولید کرده‌اند. 

نرم‌افزارهای مذهبی ایرانی خدمات متنوعی از قبیل نمایش تصاویر سوره‌های مختلف قرآن همراه با قرائت آیات، گلچین‌‌های متعددی از فایل‌های تصویری و صوتی مداحی‌ها، کتاب‌های دیجیتال ادعیه و ده‌ها سرویس دیگر را به کاربران ارائه می‌دهند. با همت مسئولان و حمایت مردم تلاش‌های برنامه‌نویسان ایرانی نتایج بسیار مثبتی داشته و اپلیکیشن‌های مذهبی ایرانی نه تنها در داخل کشور بلکه در سراسر جهان اسلام طرفداران خاصی دارد و هزاران زن و مرد مسلمان از آن‌ها استفاده می‌کنند. 

در ادامه این گزارش تعدادی از بهترین  اپلیکیشن‌های مذهبی ایرانی را به شما معرفی می‌کنیم:

معرفی بهترین اپلیکیشن‌های مذهبی ایرانی +تصاویر

معرفی بهترین اپلیکیشن‌های مذهبی ایرانی +تصاویراپلیکیشن ستایش

اپلیکیشن ستایش خدمات زیادی را در زمینه هرچه نزدیک‌تر ساختن فرد مسلمان به پروردگار تعالی ارائه می‌دهد. در واقع سازندگان این برنامه کوشیده‌اند با اجماع سرویس‌های مختلف مذهبی در یک نرم‌افزار، اکثریت نیازهای نرم‌افزاری مذهبی مسلمانان را برطرف سازند. ویژگی‌های نظیر سرویس‌های مکان‌یاب، زیارت آنلاین، بخش صوتی قرآن، قبله‌نما و رکعت‌شمار، ذکر شمار، اوقات شرعی، نذر، زنگ موبایل و محتوای مناسبتی تعدادی از قابلیت‌های این اپلیکیشن کاربردی است.


معرفی بهترین اپلیکیشن‌های مذهبی ایرانی +تصاویر

معرفی بهترین اپلیکیشن‌های مذهبی ایرانی +تصاویراپلیکیشن کریمه

نام دیگر اپلیکیشن کریمه نرم‌افزار جامع حضرت فاطمه(س) است. این برنامه دارای قسمت‌های مختلفی مانند زیارت نامه صوتی و متنی و گالری: شامل تصاویر حرم ، تصاویر پس زمینه، مداحی ، روضه ، ویدئو و زنگ موبایل است. کاربران در بخش ویدئوی این اپلیکیشن می‌توانند ویدئو و فیلم‌های بسیار متنوعی را در دسته بندی‌های گوناگون مشاهده نمایند. امکان پرداخت نذورات، گنجینه‌ای از زندگی‌نامه و کرامات حضرت فاطمه زهرا(س) از دیگر ویژگی‌های این برنامه است.


معرفی بهترین اپلیکیشن‌های مذهبی ایرانی +تصاویر

معرفی بهترین اپلیکیشن‌های مذهبی ایرانی +تصاویراپلیکیشن دانشنامه قرآن

در اپلیکیشن دانشنامه قرآن متن قرآن کریم به همراه ده ترجمه و دو شرح و صوت ده قاری و دو تفسیر در دسترس کاربران قرار دارد. البته این موارد تنها قستی از خدمات گسترده این برنامه است. متن بیش از ۵۰ کتاب در رابطه با قرآن پژوهی، بیش از ۲۳۰ مقاله قرآنی، فهرستی شامل ۱۶۰ معارف قرآنی، ۵۰۰ معمای قرآنی به صورت موضوع بندی شده، بیش از ۱۳۰ داستان قرآنی و فهرستی شامل یکصد و بیست حکایات قرآنی تعدادی دیگر از قسمت‌های موجود در این برنامه است. 

از امکانات موجود در اپلیکیشن دانشنامه قرآن می‌توان به قابليت تغيير نوع قلم، قابليت تغيير سايز قلم، امکان تهيه ليست علاقه‌مندی‌ها، امکان جست‌وجو در فهرست عناوين هر بخش و امکان مشاهده آخرین مطالعه، اشاره کرد.


معرفی بهترین اپلیکیشن‌های مذهبی ایرانی +تصاویر

معرفی بهترین اپلیکیشن‌های مذهبی ایرانی +تصاویراپلیکیشن رادیو عقیق

اپلیکیشن رادیو عقیق نرم‌افزاری تخصصی در زمینه گوش دادن، دانلود و جست‌وجوی مداحی است. کاربران می‌توانند در این برنامه مداحی‌های مختلف را گوش داده و شعر آن‌ها مشاهده کنند. هر کدام از مداحان مطرح کشور در رادیو عقیق صفحه‌ای مجزا دارند و سازندگان برنامه، مداحی‌های مختلف آن‌ها را در دسته‌های متفاوتی از نظر مجالس، مناسبت‌ها، زمینه‌های مداحی و متن شعر تفکیک کرده‌اند. 

این نرم‌افزار از سال  ۹۱ به صورت تخصصی فعالیت خود را در حوزه هیئت‌های مذهبی کشور آغاز کرد و امکان ایجاد پلی لیستی از مداحی‌های مورد علاقه کاربران در آن وجود دارد.


معرفی بهترین اپلیکیشن‌های مذهبی ایرانی +تصاویر

معرفی بهترین اپلیکیشن‌های مذهبی ایرانی +تصاویراپلیکیشن آموزش قرآن کودکان (مدرسه هوشمند)

در اپلیکیشن آموزش قرآن کودکان، کاربران خردسال به خوبی و تا حد زیادی مانند دانش‌آموزان یک مدرسه واقعی می‌توانند آموزش‌هایی نظیر آموزش روخوانی، روان‌خوانی و حفظ جز سی قرآن کریم، ۸ دوره ترتیل قاریان نوجوان و قرائت استاد و شاگرد، ترجمه گویای فارسی و نمایش همزمان متن ترجمه، امکان ضبط صوت کاربر و مقایسه با صدای قاری و خود آزمایی و تمرین در چهار کلاس را تجربه کنند. 

این نرم‌افزار از اولین گام‌‎های یادگیری روخوانی و روان‌خوانی قرآن با کاربر خود همراه بوده و به او کمک می‌کند تا بهترین نتیجه ممکن را در این زمینه کسب کند. کاربران پس از تمرین هر آیه می‌توانند انگشت خود را روی آن نگه داشته و پس از قرائت آن صدای خود را ضبط کرده و با گوش دادن به صوت ضبط شده، ایرادات آن را بیابند. 

معرفی بهترین اپلیکیشن‌های مذهبی ایرانی +تصاویر

در دسته اپلیکیشن‌های مذهبی مخصوص تلفن همراه و تبلت نرم‌افزارهای متعدد زیادی وجود دارد که به دلیل به درازا نکشیده شدن این نوشتار به اختصار تنها نام آن‌ها را بیان می‌کنیم: دانشنامه نماز، احکام نماز جانبازان و افراد معلول، ادعیه حسینی «قُدسیان»، نینوا و ده‌ها اپلیکیشن دیگر.

 

گزارش از علیرضا باجلان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار