مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه با اشاره به انعقاد تفاهم نامه سه جانبه میان کمیته امداد، سپاه حضرت نبی اکرم (ص) و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای ساخت ۲۸۰ منزل مسکونی مددجویی در استان، گفت: تاکنون کار ساخت ۱۶۰ واحد از این منازل مسکونی به پایان رسیده است.
کد خبر: ۸۰۰۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 26 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از سایت خبری کمیته امداد؛ محسن رخصی، مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه در آیین افتتاحیه ۱۰۰ منزل مسکونی برای مددجویان کرمانشاهی که به صورت نمادین در روستای شاهسون شهرستان صحنه و با حضور سردار ریحانی فرمانده سپاه استان برگزار شد، گفت: این آیین در امتداد تفاهم نامه سه جانبه با سپاه حضرت نبی اکرم(ص)، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و کمیته امداد در ساختن ۱۰ هزار منزل مسکونی برای خانوارهای مددجو در سراسر کشور برگزار شده است.

رخصی با بیان اینکه سهم خانوارهای مددجو کرمانشاهی از این تفاهم نامه ۲۸۰ منزل مسکونی در ۱۸۸ روستا است، عنوان کرد :تاکنون کار ساخت ۱۶۰ واحد از این منازل به اتمام رسیده است.

رخصی افزود: ۶۰ واحد مسکونی از منازل مذکور در مرداد ماه سال جاری طی آیینی که در روستای زینلان بخش سرفیروزآباد ماهیدشت برگزار شد به خانوارهای تحت حمایت تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: ۱۰۰ منزل ساخته شده دیگر نیز امروز به مناسبت هفته بسیج به خانوارهای مددجو در استان تحویل داده می شود.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه پراکندگی منازل مسکونی مددجویان در روستاهای استان موجب تاخیر در ساخت این منازل شده است، بیان کرد: ۱۲۰ منزل باقی مانده دیگر نیز هم اکنون در مراحل پایانی ساخت است که امیدواریم در ماه آینده این منازل به خانوارهای تحت حمایت واگذار شود.

محسن رخصی با تاکید بر اینکه در این مرحله واحدهای مسکونی در شهرستان های کرمانشاه، کنگاور، سنقر، هرسین، صحنه و بخش ماهیدشت به خانوارهای تحت حمایت واگذار می شود، بیان کرد: این نهاد برای ساخت هر منزل مسکونی ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اختصاص داده است.

محسن رخصی تاکید کرد: همچنین در جریان ساخت هر یک از این منازل سپاه حضرت نبی اکرم )ص) هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز سه میلیون تومان اهدا کرده است.

رخصی با اشاره به اینکه منازل مسکونی ساخته شده در تیپ های ۵۰ متری ساخت و تکمیل شده اند، اظهار کرد: در کار ساخت و ساز این منازل مسکونی که بر عهده سپاه نبی اکرم(ص) بوده تمامی نکات فنی و تخصصی رعایت شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه در ادامه با تاکید بر اینکه این نهاد در بخش مسکن خدمات گسترده ای را به خانوارهای مددجو ارائه می دهد، عنوان کرد: در سال ۹۷ بیش از ۱۶۰۰ خدمت عمرانی در قالب خرید، احداث و تعمیر منازل مسکونی و فضاهای جانبی با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان به خانوارهای مددجو در استان ارائه شده است.

محسن رخصی گفت: در سال جاری نیز تاکنون این نهاد ۷۰۰ خدمت عمرانی به خانوارهای تحت حمایت ارائه داده است.

رخصی با بیان اینکه در جریان زلزله مهیب سال ۹۶ نیز پنج هزار و ۵۰۰ منزل تخریب شد و کمیته امداد با کمک مردم و دولت تمامی این منازل را از نو برای خانوارهای مددجو ساخت، تصریح کرد: امیدواریم با کمک خیران نیک اندیش شاهد ساخت منازل مسکونی جدید و مقاوم برای خانوارهای نیازمند تحت حمایت در شرق استان نیز باشیم.

رئیس کمیته امداد شهرستان صحنه نیز در این مراسم با اشاره به اینکه سهم شهرستان صحنه از ۲۸۰ منزل مسکونی تعیین شده در تفاهم نامه ۲۴ واحد است، تصریح کرد: این منازل در ۱۳ روستای تابعه شهرستان صحنه پراکنده هستند.

سید منصور رحیمی عنوان کرد: در این مرحله کار ساخت ۱۰ منزل به پایان رسیده و این منازل امروز به خانوارهای صحنه ای تحویل داده می شوند.

رحیمی عنوان کرد: در آیین امروز که به صورت نمادین در روستای شاهسون برگزار شده است سه خانوار تحت حمایت ساکن در این روستا با دریافت کلید منازل جدید خود صاحب خانه می شوند.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار