استاندار ایلام؛
استاندار ایلام با بیان اینکه بزرگنمایی اغراق آمیز مشکلات و نواقص با نیت تخریب دولت با هدف ایجاد بی اعتمادی و یاس مردم نسبت به مسوولان و انقلاب انجام می گیرد، گفت: بدخواهان با تخریب عملکرد دولت، ثبات نظام و انسجام ملی را نشانه گرفته اند.
کد خبر: ۷۹۹۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹ 25 November 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی  در نشست شورای پدافند غیرعامل استان ایلام اظهار داشت: زیر سوال بردن و تخریب یا کوچکنمایی خدمات دولت در واقع نوعی آسیب زدن به نظام و دستگاه های اجرایی است و باید به جای تخریب مغرضانه، نقاط قوت را تقویت و نقطه ضعف ها و ایرادها را تبدیل به احسن کنیم.

وی با بیان اینکه نباید زیاده خواهی و سوء استفاده عده اندکی به کل نظام نسبت داده شود، اضافه کرد: باید با مفسدان به شدت و بدون هیچ گونه اغماضی برخورد شود تا به اعتماد مردم نسبت به مسوولان و کارگزارن نظام خدشه ای وارد نشود و البته باید اقدام ها و فعالیت های انجام گرفته توسط دولت و نظام نیز با صراحت و بر اساس واقعیت برای مردم بازگو شود.

استاندار ایلام تاکید کرد: وقتی همه مسئولان ارشد کشور در مورد یک موضوع همچون سهمیه بندی بنزین به اجماع نظر می رسند نباید بعد از اجرا توسط دولت، مجری طرح را تنها بگذارند بلکه باید با بیان مزایای این طرح همپای دولت باشند.

وی یادآور شد: همه باید کلام رهبری را فصل الخطاب تصمیم گیری ها بدانند و جلوتر یا عقب تر از رهبری حرکت نکنند تا آرامش بر جامعه حکمفرما باشد.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه مردم آگاهی و اشراف چندانی به موضوع پدافند غیرعامل ندارند، گفت: اگر کارکردها، مفاهیم، مزایا و اهمیت این موضوع برای مردم به روشنی بیان شود، بدون شک در هنگام ساخت و سازهای شخصی یا دولتی همکاری لازم و مرتبط با موضوع پدافند غیرعامل را خواهند داشت.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: استان ایلام در زمینه پدافند غیرعامل اقدام های موثری را به ویژه در نوار مرزی انجام داده که جنگل کاری مثمر چندمنظوره، کشاورزی، انسداد مرزی، استفاده از ظرفیت عشایر کوچرو، و ... از جمله این موارد است و با وجود نبود ارتش در استان ایلام اما مرزهای این استان از امنیت بالایی برخودار است.

وی به موضوع اربعین و اغتشاش های ناشی از سهمیه بندی بنزین اشاره کرد و افزود: اربعین امسال با توجه به ازدیاد بالای جمعیت هیچ گونه مشکل امنیتی و بیوتروریستی و بیومیکروبی در استان ایلام رخ نداد و در اعتراض های مردمی مسوولان دستگاه های اجرایی، نظامی و امنیتی در بین مردم حضور یافتند و با توجیه آنها در خصوص هدف از اقدام کشور در باره سهمیه بندی بنزین، معترضان را به آرامش فراخواندند.

وی یادآور شد: همچنین در سیل فروردین ماه با وجود حجم زیاد بارش ها اما به علت اقدام های از قبل انجام شده هیچ گونه خسارت جانی در استان ایلام حادث نشد و خسارت های مالی و زیرساختی نیز در مقایسه با حجم زیاد بارش ها و خسارت های دیگر استان ها چشمگیر نبود.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: به همه مسوولان دستگاه های مختلف ابلاغ شده است طرح های بدون پیوست پدافند غیرعامل تصویب و اجرایی نمی شوند و پروژه ها هنگام مطالعه و تدوین و قبل از ارائه برای تصویب و اجرا باید با پیوست پدافند غیرعامل داشته باشند.

وی در مورد طرح جامع پدافند غیر عامل استان ایلام هم گفت: بیش از ۷۵ درصد این طرح تدوین شده است اما باید اطلاعات و مطالب جدید و علمی همچون تهدیدهای سایبری و بیوتروریسم به آن اضافه شود و قبل از تدوین نهایی باید مطالب آن برای افزودن مباحث روز مورد بازنگری قرار بگیرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار