امام جمعه کیش با بیان اینکه باید افق های جدیدی به روی اقتصاد کیش باز شود، گفت: نمی‌توان کیش را به شکل سنتی اداره کرد و باید همراه با بازارهای اقتصادی جهان حرکت کند.
کد خبر: ۷۹۹۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳ 23 November 2019

به گزارش تابناک کیش، حجت الاسلام احمد حسن زاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته کیش اظهار داشت: تغذیه کامل فرزندان با شیر مادر مورد سفارش دین مبین اسلام است.

وی افزود: از حقوق فرزندان بر خانواده تغذیه شیرخوارگان به مدت دو سال کامل با شیر مادر است در حالیکه برخی برای آسایش خود فرزند را از این حق طبیعی محروم می‌کنند.

امام جمعه کیش با اشاره به بخشی از مباحث درس خارج فقه هفته گذشته رهبر معظم انقلاب در خصوص مسائل اخیر کشور به ویژه سهمیه بندی و گرانی بنزین ادامه داد: بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب در فضای فتنه و غبار آلود چراغ مه شکنی است که فتنه ها را شکسته و راه روشن و مسیر صحیح را برای ما ترسیم می کند.

خطیب جمعه کیش تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه چهار مطالبه مهم از مسئولان، مردم، نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی داشتند که در رخدادهای اخیر مردم و مسئولان به خوبی به آن‌ها توجه داشتند.

وی نخستین مطالبه مقام معظم رهبری را حمایت از سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین عنوان کرد و افزود: بنابر فرموده ایشان، این تصمیم مبتنی بر نظر کارشناسی و تایید سران سه قوه است و باید مطابق با قانون عمل کرد و ایشان نیز خود را موظف به عمل به قانون می دانند همانگونه که امام راحل(ره) نیز تصمیمات مسئولان کشور را حمایت کرده و مورد تایید قرار می دادند.

امام جمعه کیش با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند در این مسئله سررشته و تخصص ندارند و به نظر کارشناسان اعتماد می کنند تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در بسیاری موارد تخصص کافی دارند ولی طبیعی است که در تمام مسائل تخصص نداشته باشند و به نظر کارشناسان استناد کرده و تصمیمات را بپذیرند.

وی صداقت انقلابی رهبر معظم انقلاب را از موارد مهمی برشمرد که باید به آن توجه کرد و افزود: ایشان با صداقت تمام و به راحتی با مردم سخن گفتند.

خطیب جمعه کیش بیان کرد: رهبر معظم انقلاب همچنین از مسئولان خواستند که در اجرای این طرح مراقب باشند و خوب نظارت کنند تا گرانی بیش از این برگرده مردم فشار نیاورده و مردم گرفتار گرانی مضاعف به دلیل افزایش قیمت بنزین نباشند.

برخورد قاطع با آشوبگران از مطالبات مردم است

وی برخورد قاطع با آشوبگران و همراه با رافت اسلامی با معترضان را از دیگر درخواست های رهبر معظم انقلاب خواند و از نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی که مخلصانه در مقابل این فتنه ایستادند تقدیر کرد.

حسن زاده با تصریح براینکه اعتراض حق همه مردم است و باید نظر خود را بگویند ادامه داد: مراجع بزرگ هم اعتراض کردند و نامه نوشتند اما آنچه کشور را دچار فتنه کرد اعتراض مردم نبود بلکه حضور آشوبگران و اشرار بود. و مردم در روزهای اول به خوبی صف خود را از آشوبگران جدا کردند.

وی افزود: مگر می شود کشورت را دوست داشته باشی و اموال مردم را تخریب کرده و آتش زده و به بیت المال آسیب وارد کنی.

امام جمعه کیش با بیان اینکه مردم ولایت مدار جزیره کیش همواره از فتنه ها دور بوده اند و در مسیر ولایت حرکت کرده اند افزود: این افتخاری است برای ایران اسلامی که جزیره ای در خط ولایت دارد.

وی با تبریک پنج آذر سالروز تاسیس بسیج مستضعفان تشکیل بسیج را یکی از شاهکارهای امام راحل(ره) برشمرد و افزود: امروز در کشورهای حوزه مقاومت بسیاری از تفکر بسیج الگو گرفته اند مانند حشد الشعبی در عراق، مقاومت فلسطین، انصارالله یمن، حزب الله لبنان و سوریه.

خطیب جمعه کیش با تقدیر از برگزار کنندگان نمایشگاه کیش اینوکس 2019 تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصت های سرمایه گذاری در این شرایط اقتصادی حرکت بزرگی بود که می تواند موجب تحرک اقتصادی در جزیره شود.

وی با بیان اینکه باید افقهای جدیدی به روی اقتصاد جزیره باز کرد افزود: باید کیش در عرصه های جدید تولید سرمایه و ثروت پیشتاز باشد.

حسن زاده با تاکید براینکه کیش را نمی شود به نحو سنتی اداره کرد و باید همراه با بازارهای جهانی حرکت کرد اظهار کرد: اگر کیش دردانه خلیج فارس و ایران اسلامی است باید با همان شتاب حرکت کند که حوزه های اقتصادی جهان و کشورهای پیشرفته حرکت می کنند و برگزاری چنین نمایشگاه هایی به این حرکت سرعت می بخشد.

وی تصریح کرد: اقتصاد کیش باید از راه های منطقی و شرعی هدایت و اداره شود.

رسیدگی به معضلات شهری و حقوق کارگران

امام جمعه کیش با اشاره به معضلات شهری سفین قدیم و جدید جزیره کیش و گله مندی مردم از وضعیت شهری، آسفالت، بهداشت و روشنایی و تجهیزات و امکانات شهری در این منطقه افزود: در برخی مناطق کیش کسانی که برای اولین بار وارد می شوند اصلا این تفکر را ندارند که به کیش وارد شده اند انسان فکر می کند که به یکی از بخش های دور افتاده از شهرهای دورافتاده ایران وارد شده است و امید است مسئولان به این موارد رسیدگی کنند.

وی همچنین با بیان اینکه فضای زیبا و مناظر بصری کیش محصول تلاش کارگران خدمات شهری است از عدم پرداخت حقوق کارگران اظهار نگرانی کرد و افزود: حقوق ناچیزی که به این کارگران پرداخت می شود نباید مدت ها به تعویق بیافتد در حالکیه تمام زیبایی های بصری جزیره کیش محصول تلاش و زحمات همین کارگران است.

اجتماع مردمی در محکومیت اغتشاش و آشوب و برگزار میز خدمت با شرکت مسئولان شرکت عمران، آب و خدمات کیش در حاشیه نمازجمعه این هفته صورت گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار