نخست‌وزیر مالزی با انتقاد از حمایت آمریکا از شهرک‌های صهیونیست‌نشین اعلام کرد با این موضع واشنگتن دیگر مالزی هم از اشغالگری احتمالی دیگر دولت‌ها در امان نخواهد بود.
کد خبر: ۷۹۸۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷ 20 November 2019

واکنش ماهاتیر محمد به هدیه جدید واشنگتن به تل‌آویو: از امروز به بعد در امان نیستیم

به گزارش تابناک سمنان: به نقل از خبرگزاری آناتولی، ماهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی، موضع اخیر آمریکا درباره شهرک‌های صهیونیست‌نشین را مشروعیت بخشیدن به اشغالگری دانست.

او  در بیانیه‌ای اعلام کرد: ”از امروز به بعد در امان نیستیم و اگر دولتی بخواهد وارد کشور ما شود و شهرک بسازد ممکن است اقدامش قانونی به شمار بیاید و ما هم هیچ کاری نمی‌توانیم بکنیم“.

نخست وزیر مالزی با اشاره به زمان اعلان آمریکا افزود: ”در حالی که اسرائیل این حملات غیرقابل توجیه را در غزه انجام می‌دهد شما می‌گویید که شهرک‌های غیرقانونی، قانونی است؟ آیا این اقدام به منزله تشویق اسرائیل به کشتن شهروندان و کودکان بیشتر و فرار از مجازات نیست؟ به اسرائیل با ساخت شهرک در زمین‌های مردمی که آن‌ها را می‌کشد پاداش می‌دهند“.

ریتنو مارسودی، وزیر خارجه اندونزی، هم در این زمینه در بیانیه‌ای اعلام کرد موضع آمریکا با قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل تعارض دارد. او اعلام کرد: با توجه به این شرایط اسرائیل همه حقوق فلسطینی‌ها را نقض کرده است و دیگر چه چیزی برای مذاکره باقی مانده است؟

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد کشورش دیگر شهرک‌های صهیونیست‌نشین در سرزمین‌های اشغالی را ”خلاف قوانین بین المللی“ نمی‌داند.

رژیم صهیونیستی سال ۱۹۶۷ اراضی فلسطینی به رسمیت شناخته شده در عرصه بین‌الملل را اشغال کرد. جامعه بین‌الملل با اکثریت قاطع، شهرک‌ها را غیرقانو

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار