شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه از مقابله پدافند هوایی ارتش این کشور با موشک‌های شلیک شده در حمله هوایی جنگنده‌های صهیونیستی در آسمان دمشق و ناکام گذاشتن این حمله خبر داد.
کد خبر: ۷۹۸۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴ 20 November 2019

به گزارش تابناک سمنان: شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه اعلام کرد پدافند هوایی ارتش این کشور چندین موشک شلیک شده از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی را در آسمان دمشق، پایتخت سوریه رهگیری و منهدم کرده است.

یک منبع در وزارت دفاع سوریه گفت جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با چند موشک حومه دمشق را هدف قرار داده‌اند.

برخی منابع خبری از اصابت سه موشک به ساختمان فرماندهی نیرو‌های دفاع ملی سوریه در مجاورت فرودگاه بین المللی خبر می‌دهند.

این منابع می‌گویند که سامانه موشکی ارتش سوریه در منطقه البارده در شمال استان درعا موشک‌های صهیونیستی را رهگیری و منهدم کردند.

این در حالی است که سامانه دفاع موشکی ارتش سوریه اکثر این موشک‌ها را قبل از رسیدن به اهدف خود منهدم کرده است.

این منبع همچنین اعلام کرد تلاش‌ها برای پاکسازی کامل منطقه و تعیین خسارات ناشی از این تجاوز ادامه دارد.

در همین حال فرماندهی ارتش سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد حملات جنگنده‌های صهیونیستی به حومه شهر دمشق از منطقه مرجعیون لبنان و جولان اشغالی آغاز شد و سامانه پدافند موشکی ارتش سوریه در واکنش سریع به این حملات بیشتر موشک‌ها را رهگیری و منهدم کرد.

تهاجم موشکی بامداد چهارشنبه به حومه جنوبی دمشق از طریق حریم هوایی فلسطین و لبنان صورت گرفته است.

ارتش سوریه در پایان این بیانیه افزود جزییات بیشتری از این حملات و حجم ضرر‌های ناشی از آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

روز گذشته نیز تلویزیون العالم گزارش داد ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی مدعی شد ۴ فروند موشک را که از سوریه به سمت مواضع ارتش این رژیم در فلسطین اشغالی شلیک شده بود رهگیری کرده است.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز اعلام کرده بود آژیر‌های خطر در جولان اشغالی به صدا در آمده و سامانه گنبد آهنین ۴ فروند موشک را در آسمان سرزمین‌های اشغالی رهگیری کرده است.

در پی ادعای ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی درباره انهدام موشک‌های شلیک شده از سوریه، روز گذشته صدای چند انفجار از نزدیک فرودگاه بین‌المللی دمشق به گوش رسید. خبرگزاری اسپوتنیک هم اعلام کرد پدافند هوایی سوریه با اهداف هوایی مقابله کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار