مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سمنان:
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان بابیان اینکه تلاش شد تا محور فعالیت‌های فرهنگی بر پایه کتاب باشد، گفت: ۵۰۰۰ فعالیت فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان سمنان انجام شد.
کد خبر: ۷۹۸۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱ 20 November 2019
۵۰۰۰ فعالیت فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان سمنان انجام شد

به گزارش تابناک سمنان: حسین شاکری پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم بیست و هفتمین دوره هفته کتاب و بزرگداشت روز کتابخوانی و کتابدار به میزبانی سالن کتابخانه‌های عمومی استان سمنان بابیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌ها کتاب محور است، ابراز داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج هزار فعالیت‌های فرهنگی در استان صورت گرفت که تنها ۵۰۰ فعالیت فرهنگ در کتابخانه‌های عمومی طی هفته کتاب انجام شد.

وی بابیان اینکه ناب‌ترین و فرهنگی‌ترین کار، کتابداری و روشن نگه‌داشتن چراغ کتابخانه‌ها است، افزود: طی سنوات گذشته به دلیل نگاه مثبت و ارزشمند دبیر کل کتابخانه‌ها و وزیر فرهنگ تلاش شد تا حرکت به سمت و سویی باشد تا هر کتابخانه یک باشگاه فرهنگی محسوب شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان بابیان اینکه طی هفته گذشته در برنامه جشن ملی کتاب به میزبانی شهر یزد با درخشش خوب کتابدارهای استان سهم زیادی را تقدیر شدگان به خود اختصاص دادند، ابراز داشت: این در حالی بود که ۱۳ استان کشور حتی نامی از آن‌ها در مراسم برده نشد ولی پنج کتاب دار استان سمنان در این جشن ملی موردتقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع شدند.

شاکری از کتابداران به‌عنوان نیروهای گمنامی که کمتر شناخته شدند نان برد و تصریح کرد: مردم استان سمنان باید قدردان این افراد باشند زیرا این افراد در دورترین نقاط استان برای ارتقای فرهنگ عمومی به‌خصوص حوزه کودک و نوجوان گام‌های ارزشمندی برمی‌دارند.

وی بابیان اینکه فرصت و تریبون همیشه برای حوزه‌های دیگر وجود داشته است، افزود: در بخش فرهنگ مکتوب مربوط به نویسندگان و کتابخانه‌های عمومی معمولاً مغفول، مهجور و ناشناخته باقی می‌مانده است و کمتر معرفی کتابداران رخ می‌دهد لذا این هفته فرصت مناسبی برای قدردانی از زحمات آن‌ها خواهد بود.

در این نشست دو فرمانداری استان سمنان به دلیل برگزاری تعداد بیشترین جلسات پیرامون حوزه کتاب موردتقدیر قرار گرفتند که یکی از آن‌ها سرخه بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار