رئیس اداره منابع طبیعی مهدی‌شهر:
رئیس اداره منابع طبیعی مهدی‌شهر بابیان اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه آبخیزداری گل رودبار ۶۵ درصد است، گفت: این طرح با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا است.
کد خبر: ۷۹۸۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱ 20 November 2019

پروژه آبخیزداری گل رودبار مهدی‌شهر ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش تابناک سمنان:حمیدرضا عبدوس در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه آبخیزداری گل رودبار واقع در آسوران و چاشم مهدی‌شهر ۶۵ درصد است، ابراز داشت: این طرح بااعتباری بالغ‌بر ۱۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی در حال اجرا است.

وی بابیان اینکه این بندهای سنگ و ملاتی امسال آماده بهره‌برداری خواهند شد، افزود: در این پروژه سنگی ملاتی درمجموع دو هزار و ۶۶۰ مترمکعب مصالح سنگ و سیمان بکار رفته است و میانگین قادر به قادر به استحصال و جمع‌آوری ۲۰۵ هزار مترمکعب آب در سال خواهد بود.

وی بابیان اینکه این حوزه آبخیز ۱۹ هزار و ۱۹۰ هکتار وسعت دارد، افزود: علاوه بر عملیات فیزیکی که هم‌اکنون در حال انجام است عملیات بیولوژیک نیز شامل بذرکاری بادام‌کوهی در سطح ۵۰ هکتار، کاداستر اراضی ملی در سطح بیش از ۱۴ هزار هکتار، جایگزینی سوخت فسیلی شامل توزیع آبگرمکن خورشیدی و تنور گازی، حفاظت و قرق، گشت و مراقبت اجرا خواهد شد.

عبدوس در ادامه تصریح کرد: کنتـرل و جلوگیری از وارد شدن رسوبات به حوزه گل رودبار و پیشـگـیـری از وقوع سیل و خسارات وارده به شهر شهمیرزاد و ساکنان محدوده این پروژه ازجمله اثرات مثبت آن محسوب می‌شود.

وی افزود: کنترل هرز آب، کنترل سیلاب و کاهش خسارت سیل، جلوگیری از فرسایش خاک، تغذیه سفره‌های زیرزمینی، احیاء و توسعه پوشش گیاهی و درنهایت رضایت بهره‌برداران زیر حوضه منطقه گل رودبار از دیگر اهداف مهم این پروژه به شمار می‌رود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار