رئیس اداره مرتع منابع طبیعی استان سمنان:
رئیس اداره مرتع منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه اجرای عملیات بیولوژیک در احیای مراتع مؤثر است، گفت: عملیات بیولوژیک مرتع در استان سمنان ۷۰ درصد پیشرفت دارد.
کد خبر: ۷۹۸۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶ 20 November 2019

عملیات بیولوژیک مرتع در استان سمنان ۷۰ درصد پیشرفت دارد

 

به گزارش تابناک سمنان: سید ابوالفضل ولیئی صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی منابع طبیعی سمنان بابیان اینکه عملیات بیولوژیک مرتع در استان ۷۰ درصد پیشرفت دارد، ابراز داشت: پیش‌بینی می‌شود این طرح که شامل بذرپاشی، بذرکاری، کپه کاری، تبدیل دیم‌زارهای کم بازده و ذخیره نزولات آسمانی است تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

وی بابیان اینکه اعتبارات طرح عملیات بیولوژیک مرتع از محل صندوق توسعه ملی انجام‌شده است، افزود: طی سال جاری در بخش عملیات بیولوژیک و مدیریتی مرتع یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان اعتبار مصوب در نظر گرفته‌شده است.

رئیس اداره مرتع منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه عملیات بیولوژیک در مراتع شاهرود، سمنان، سرخه، آرادان، مهدی‌شهر، دامغان، گرمسار و میامی در حال انجام است، ابراز داشت: هدف از این اقدام احیای مراتع و جلوگیری از بیابانی شدن آن‌ها است.

ولیئی در ادامه تصریح کرد: با توجه به نقش و اهمیت اجرای این طرح در مراتع استان سمنان یک هزار و ۴۰۶ هکتار کپه کاری، ۹۰۰ هکتار بذرپاشی، ۵۰ هکتار بذرکاری، ۱۸ هکتار تبدیل دیمزارهای کم بازده و ۱۰۰ هکتار ذخیره نزولات آسمانی اجرایی خواهد شد.

وی افزود: افزایش پوشش گیاهی و علوفه، حفاظت خاک و جلوگیری از فرسایش و همچنین توسعه رویشگاه‌های گیاهان دارویی در مراتع از دیگر مزایای اجرای این طرح محسوب می‌شود که برای استان سمنان در حال اجرا است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار