رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم:
رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با بیان اینکه تلاش شده دانشجویان از فرصت مطالعاتی بهره‌مند باشند، گفت: در این راستا ۲۵۰ دانشجو طی سال‌جاری به خارج از کشور اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۷۹۸۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴ 20 November 2019
۲۵۰ دانشجو به خارج از کشور اعزام می‌شوند/ ضرورت ساخت ۲۰۰ خوابگاه

به گزارش تابناک سمنان: مجتبی صدیقی در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به این پرسش که چه تعداد دانشگاه از طریق وزارت علوم برای فرصت مطالعاتی به خارج از کشور سفر کردند، ابراز داشت: با توجه به مشکلات ارزی و ریالی طبیعتاً وزارت علوم نیز با محدودیت‌هایی بیشتری مواجه بود اما با تلاش‌های صورت گرفته تاکنون حدود ۳۸۰ نفر اعزام شده‌اند و تعداد دیگری نیز در انتظار اخذ ویزا هستند.

وی ضمن بیان اینکه برای شش‌ماهه دوم نیز ۲۵۰ ظرفیت جدید برای اعزام دانشجو در راستای ایجاد فرصت مطالعاتی به آموزشگاه‌ها داده‌شده است، افزود: در حوزه فرصت‌های مطالعاتی داخل نیز تاکنون ۳۰۰ نفر از این ظرفیت استفاده کرده‌اند و تا پایان سال نیز این ظرفیت به ۵۰۰ نفر می‌رسد.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم بابیان اینکه حدوداً تا پایان برنامه ششم باید ۷۵ هزار ظرفیت نفر به خوابگاه‌ها اضافه شود، ابراز داشت: برای این تعداد دانشجو نیازمند به ساخت ۲۰۰ ساختمان خوابگاهی هستیم که امید ما برای رسیدن به این مهم بهره‌گیری از ظرفیت کمک خیران است.

صدیقی‌نیا همچنین با ابراز اینکه ۴۹۰ ساختمان خوابگاهی با سن بالای ۲۰ سال وجود دارد که می‌بایست مرمت و بازسازی شود،گفت: سالانه تعمیر ۲۰۰ خوابگاه در برنامه قرار گرفته است.

وی بر بهبود کیفیت غذای دانشگاه‌ها و استانداردسازی آن‌ها تاکید و تصریح کرد: این رستوران‌ها در سه سطح رتبه‌بندی شده‌اند که حدود ۵۰ درصد آن‌ها توانستند ارتقا پیدا کرده و خود را به رتبه‌های بالاتر نزدیک‌ کنند و ۵۰ درصد مابقی نیز تا پایان سال ۹۹ ارتقا خواهد یافت

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم همچنین ضمن بیان اینکه تنوع ایجاد کردن در رستوران‌های مکمل دنبال می‌شود، افزود: اگر دانشجویی از آشپزخانه‌ها راضی نباشد می‌تواند از این رستوران‌های مکمل استفاده کند لذا با دانشگاه‌ها صحبت شده که قیمت رستوران‌های مکمل با توجه یارانه‌ای که به آن‌ها داده می‌شود از نظر قیمت‌ها معقول باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار