رضا اردکانیان:
به گزارش تابناک سمنان: رضا اردکانیان وزیر نیرو از افتتاح ۹ نیروگاه حرارتی خبر داد و گفت: با اجرای این طرح‌ها همه کشور از انرژی آن بهره‌مند خواهند شد.
کد خبر: ۷۹۸۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰ 18 November 2019

وزیر نیرو صبح امروز در مراسم افتتاح پست ۴۰۰ کیلوولت ایوانکی گرمسار بابیان اینکه ۹ نیروگاه حرارتی در جای‌جای کشور افتتاح می‌شود و برق این نیروگاه‌ها سراسری است، ابراز داشت: همه اجزای یک کشور هستیم که می‌بایست در بخش انرژی همه بهره‌مند شوند.

وی بابیان اینکه فعالیت دو محصول مهم و حیاتی آب و انرژی نقش مؤثری برای استمرار حیات و توسعه پایدار کشور دارد، ابراز داشت: نقش اساسی آب و برق به‌ویژه انرژی به‌عنوان اصلی‌ترین زیرساخت‌های کشورها برای حرکت در مسیر توسعه غیرقابل‌انکار است و بابیان اینکه هر هفته طرح‌های بزرگی در عرصه آب و برق افتتاح می‌شود، تصریح کرد: ۲۲۷ طرح بزرگ با سرمایه‌گذاری  ۳۳ هزار میلیارد تومان طی این شش ماه در استان‌های کشور به افتتاح رسیده است.

را اردکانیان ضمن بیان اینکه سمنان هفتمین استان برای پویش الف ب ایران است، افزود: این پویش حرکتی برای به رخ کشاندن گردش سریع و منظم چرخ‌های توسعه و تولید کشور در زمان تحمیل ظالمانه‌ترین تحریم‌های ضد اقتصادی به ملت ایران است، پویش الف ب ایران محدود به این شش ماه نخواهد بود و در زمان مقرر برنامه‌های سال ۹۹ به اطلاع مردم ‌خواهد رسید.

وی از احداث ۱۰ سد بزرگ در شش استان تهران، ایلام، قم، یزد، کرمان، آذربایجان غربی و سمنان خبر داد و افزود: این طرح‌ها ۲۶ هکتار شبکه آبیاری و زه‌کشی در  چهار استان کشور با جمعیت ۱.۵ میلیونی را تحت پوشش قرار می‌دهد که ۷۲۶ هزار نفر روستایی در قالب یک هزار و ۲۴ روستا به آب‌رسانی سالم و پایدار دست پیدا می‌کنند.

 نبض دشت قزوین می زند

وزیر نیرو بابیان اینکه ۱۱۱ پروژه برای استان سمنان با سرمایه‌گزاری یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا است، تصریح کرد: این طرح‌ها به‌طور متوسط ۵۵ درصد پیشرفت اجرایی دارد که پست ۴۰۰ کیلوولت ایوانکی با سرمایه‌گذاری ۸۶ میلیارد تومان ازجمله آن‌ها است.

اردکانیان بابیان اینکه کل جمعیت روستایی معادل ۹۰۰ هزار نفر تا سال  ۹۲ به شبکه آب سالم بهداشتی وصل شدند، ابراز داشت: این در حالی است که در این چند ماه شش میلیون و ۸۵۰ هزار نفر جمعیت روستایی به آب بهداشتی و سالم دسترسی پیدا کردند و همچنین ۱۰ هزار و  ۳۴۰ روستا نیز در زمان دولت تدبیر و امید از شبکه آب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

وی ضمن بیان اینکه برق‌رسانی در ایوانکی نقش مهمی در توسعه صنعت دارد و تا ۸۰۰ مگا ولت‌آمپر قابل توسعه است، افزود:  برنامه افتتاح آب‌رسانی به ۲۰ روستای گرمسار و آرادان با جمعیت بالغ‌بر چهار هزار و ۱۲۰ نفر بااعتبار  سه میلیارد تومان و عملیات اجرایی ۱۱ روستا با جمعیت بیش از سه هزار نفر بااعتبار یک‌صد میلیارد تومان ازجمله این طرح‌ها را شامل می‌شود.

وزیر نیرو همچنین بابیان اینکه تمام مطالبات مطرح‌شده توسط نماینده گرمسار و آرادان پیگیری می‌شود، اضافه کرد: تأمین حق آبه شرعی و قانونی کشاورزان ایوانکی از محل پساب تهران در دستور کار قرار دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار