عباسی گفت: با توجه به ثبات قیمت گازوئیل، بهانه ای برای افزایش قیمت محصولات کشاورزی در بازار وجود ندارد.
کد خبر: ۷۹۸۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷ 18 November 2019

بهانه ای برای افزایش قیمت محصولات کشاورزی وجود ندارد/کشاورزان نگران تامین سوخت ماشین آلات نباشند

به گزارش تابناک سمنان: کامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت قیمت گذاری قیمت سوخت برای ماشین آلات کشاورزی اظهار کرد: با توجه به آنکه تغییر قیمت در بنزین حاصل شده و تمامی ماشین آلات کشاورزی در کشور ما سوخت مصرفی گازوئیل است، از این رو با ثبات قیمت گازوئیل هیچ گونه تغییر قیمتی در هزینه تولید محصولات کشاورزی ناشی از نوسان و تغییر قیمت سوخت نخواهیم داشت.

وی افزود: ماشین های کشاورزی کماکان بدون محدودیت به موقع و در قالب فراخوان مشخص و اخیرا از طریق کارت های بانکی که کارت سوخت در آن فعال شده، می توانند سوخت خود را بگیرند که با این وجود جای هیچ گونه نگرانی برای تامین سوخت ماشین نیست.

عباسی درباره آخرین اقدامات تامین کارت سوخت برای ماشین آلات کشاورزی بیان کرد: طی ۴ تا ۵ سال گذشته در حوزه صدور کارت سوخت برنامه ریزی‌های صورت گرفته، به طوری که در ابتدا برای ۳ استان کشور به صورت پایلوت اجرا شد و سپس به ۷ استان تعیم داده شد.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: هم اکنون صدور کارت سوخت به تمامی استان‌های کشور تعمیم داده شده است به طوری که ماشین‌های دارای پلاک راهنمایی و رانندگی که حدود ۲۵۰ هزار دستگاه انواع ماشین‌های کشاورزی هستند، پلاک گذاری شدند و می‌توانند مراحل تامین سوخت را ساده‌تر و در کارت بانکی سوخت مورد نیاز را ذخیره سازی کنند. ضمن آنکه سایر ماشین‌هایی که تاکنون پلاک گذاری نشدند، طبق فرآیند گذشته می‌توانند نسبت به تامین سوخت اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تغییر و نوسان قیمت بنزین تاثیری در فعل و انفعالات عملیات کشاورزی ندارد، گفت: با توجه به آنکه حمل و نقل محصولات کشاورزی توسط ماشین های سنگین صورت می پذیرد، از این رو به سبب آنکه سوخت مورد نیاز ماشین ها گازئیل است، خوشبختانه تغییر قیمتی از این ناحیه نداشته ایم.

عباسی در پایان با اشاره به اینکه با ثبات قیمت گازوئیل بهانه ای برای افزایش قیمت محصولات کشاورزی در بازار وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به ثبات قیمت گازوئیل، دیگر بهانه ای برای واسطه ها و دلالان به منظور افزایش قیمت محصولات کشاورزی به دنبال تغییر قیمت بنزین وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار