مراسم تشییع پیکر رضا عبدی هنرمند پیشکسوت رادیو دیروز برگزار شد.
کد خبر: ۷۹۸۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۸ 18 November 2019

تشییع پیکر رضا عبدی گوینده پیشکسوت رادیو

به گزارش تابناک سمنان: مراسم تشییع پیکر رضا عبدی هنرمند پیشکسوت رادیو، صبح دیروز از مقابل ساختمان شهدای رادیو به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار شد. 

منوچهر آذری، مهران امامیه، رضا جاویدنیا، بیوک میرزایی، محمدحسین صوفی، حمیدرضا خزایی، الهام صفوی‌زاده، حسین هاشمی (نویسنده صبح جمعه با شما) از جمله هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

همچنین حمیدرضا شاه‌آبادی (معاون صدا)، محمد صادق رحمانیان (مدیر رادیو فرهنگ)، حمیدرضا افتخاری (مدیر رادیو نمایش)، شهرام ملازاده (مدیر رادیو پیام و آوا)، پیمان طالبی (گوینده رادیو) و منوچهر والی زاده (گوینده و دوبلور) در این آیین حضور یافتند.

علیرضا جاویدنیا گوینده رادیو و از دوستان آن مرحوم، در ابتدای این مراسم گفت: هرکسی با رضا عبدی ارتباط داشت، از او جز صفا و صمیمیت ندید. ما همه از او زندگی کردن را یاد گرفتیم. امروز این هدیه الهی را به خاک می‌سپاریم و تقدیم خداوند می‌کنیم. ایشان همواره متانت زیادی به خرج می دادند؛ آخرین کارمان را با هم ضبط کردیم که احتمالاً جمعه این هفته پخش خواهد شد. باید از همسر این هنرمند هم قدردانی ویژه کرد که هشت سال از ایشان مراقبت کردند.

در ادامه، شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی گفت: سخت است درباره کسی صحبت کنیم که سالها شادی را به خانه مردم آورد؛ سالهای سال کارهای بزرگی را انجام داد و آثار زیادی از خود به یادگار گذاشت. در میان هنرمندان عرصه رادیو بچه‌های طنز زحمت و سختی بیشتری را تحمل می‌کنند تا خنده به لب مردم بیاورند. رضا عبدی چند دهه برای مردم اثر خلق کرد و خیلی سخت است که او را به خانه ابدی بدرقه کنیم.

وی افزود: بچه‌های رادیو یاد گرفتند که در هر شرایطی حتی وقتی حالشان خوب نیست؛ حال مردم را بهتر و خوبتر کنند. امیدوارم نسل‌های جدید از اخلاق و شیوه زندگی کردن رضا عبدی الگو بگیرند؛ چون زندگی‌شان سراسر درس برای همکاران و شاگردانشان بود. امیدوارم جای خالی ایشان را شاگردان و همکارانشان پر کنند.

سعید توکل از تهیه‌کنندگان رادیو هم گفت: در این سال‌ها تلاش زیادی برای رسانه ملی شده؛ امیدواریم مدیران قدردان زحمات تمامی هنرمندان باشند. ما عزیزان زیادی را از دست دادیم؛ وقتی وارد قطعه هنرمندان می‌شوم می‌بینم که بسیاری از دوستانم را از دست داده ام. احتمالا تا مدتی دیگر هم خودم به آنها می‌پیوندم.

در پایان حاضران بر پیکر آن مرحوم نماز خوانده شد. قابل ذکر است عبدی از جمله‌ اهالی رادیو بود که بیش از نیم قرن سابقه فعالیت در عرصه تئاتر، تلویزیون و رادیو را داشت. شنوندگان رادیو به‎ویژه طرفداران برنامه «جمعه ایرانی» صدای او را در قالب نقش «آمیز عبدالطمع» در برنامه «صبح جمعه با شما» سابق و «عبدل بیزینس» در «جمعه ایرانی» امروز می‌شناسند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار