باقالی گیاهی سرشار از ویتامین و املاح معدنی است، به طوریکه ورزشکاران این گیاه را در رژیم غذایی خود قرار می‌دهند.
کد خبر: ۷۹۷۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳ 16 November 2019
به گزارش تابناک سمنان: باقالی یکی از خوردنی‌های خوشمزه هر فصل به خصوص در فصل‌های سرد سال است، این گیاه به اسم‌های سویای سبز و لوبیای شاخه‌ای نیز شناخته شده است. باقالی دارای خواص فراوانی است که در ادامه این متن با برخ از خواص آن آشنا می‌شوید.

مصرف باقالی برای تقویت عضلات

پروتئین موجود در باقالی ۸۶ درصد بیشتر از یک سویا معمولی است به همین علت ورزشکاران باقالی را در رژیم غذایی خود قرار می‌دهند. استفاده از یک استکان این گیاه باعث تقویت عضلات و همچنین انرژی لازم را برای افراد فراهم می‌کند.
خواص ناشناخته گیاهی که سرشار از املاح معدنی است

 نابودی سموم بدن

آنتی اکسیدان‌های موجود در باقالی باعث سم زدایی بدن می‌شود یکی از عوارض از بین نرفتن سموم بدن است.

 بهبود عملکرد مغز
باقالی سرشار از چربی‌های اشباع نشده مفید است که موجب کاهش کلسترول بدن شده و همچنین سلامت را به قلب انسان هدیه می‌دهد همچنین چربی‌های موجود در باقالی حاوی امگا ۳ هستند که باعث بهبود عملکرد مغز انسان می‌شوند.
 
 ضد التهاب
یکی دیگر از خواص درمانی این خوراکی خوشمزه ضد التهاب بودن است، اشخاصی که از التهاب رنج می‌برند باقالی را در رژیم غذایی خود قرار داده و مصرف کنند. مصرف باقالی برای درمان بیماری‌های ریوی، جنیس‌تین موجود در باقالی با بهبود عملکرد ریه باعث درمان بیماری‌های خاص سرفه و التهابات ریوی و تنفسی می‌شود.
 
استحکام استخوان
یکی دیگر از خواص باقالی برای بدن استحکام استخوان‌ها است، باقالی حاوی ویتامین‌K، منیزیم، کلسیم و پتاسیم است که این مواد برای استحکام استخوان سازی مهم هستند به همین علت در رژیم غذایی خود قرار بدهید.
 
پوست
با نزدیک شدن به دوران پیری پوستمان نیازمند توجه بیشتری است؛ رژیم غذایی سالم می‌تواند بهترین کمک را به پوست برساند، باقالی حاوی ویتامین A است به همین علت می‌تواند به سلامت و لطافت پوست کمک کند. به بینایی بهبود بخشد و نیز سیستم دفاعی بدن را تقویت کند.
خواص ناشناخته گیاهی که سرشار از املاح معدنی است
 
 تاثیرگذاری در گوارش
 این گیاه موجب هضم راحت‌تر و آسان‌تر غذا می‌شود.
 
بهبود عارضه کم‌خونی
برای بهبود عارضه کم خونی است مفید است، اما اگر فرد نسبت به باقالی حساسیت داشته باشد اثر معکوس داشته و دچار کم‌خونی می‌شود و اگر مورد درمان قرار نگیرد احتمال مرگ فرد وجود دارد.
 
 بهبود نقرس
برای بهبود بیماری نقرس ۴۰ گرم از باقالی سبز را در آب جوشانده و در میان وعده‌ها مصرف کنید.
 
خواص ناشناخته گیاهی که سرشار از املاح معدنی است
 
ضرب خوردگی
ترکیب آرد سفید، آرد جو و باقالی برای ضرب‌خوردگی موثر است.
 
درمان اسهال و یبوست
از دیگر مزایای باقالی سبز به صورت آبپز می‌توان به درمان یبوست اشاره کرد همچنین دم کرده گل باقالی سبز برای بهبود اسهال موثر است.
 
رفع ورم پروستات
مصرف آبپز باقالی سبز برای بهبود ورم پروستات تاثیرگذار است البته بهتر است با آب مورد استفاده قرار گیرد.
 
البته این گیاه خوراکی حساسیت‌زا است به همین علت پس از مصرف افرادی که به باقالی حساسیت دارند سریعا به پزشک مراجعه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار