اداره راه و شهرسازی استان فارس گزارشی از تعداد تردد در جاده های استان در 6 ماهه اول سال 98 را منتشر کرد.نکته قابل توجه در این گزارش رتبه پنجم استان فارس در تعداد ترددها است.رتبه ای که سوالات زیادی را در ذهن ها متبادر می کند.
کد خبر: ۷۹۷۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶ 13 November 2019

علیرضا سیاهپور در خصوص تحلیل داده های تردد در شش ماهه نخست سال 1398 در راههای فارس گفت: بر اساس126 سامانه تردد شمار فعال در محورهای استان بیش از 208 ميليون تردد از انواع وسایل نقلیه در استان به ثبت رسیده كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 6درصد رشد داشته و در جايگاه پنجم تردد كشور(6درصد تردد کل كشور) پس از استان هاي تهران، مازندران،البرز و گيلان قرار دارد.

به گزارش تابناک فارس:به نظر می رسد بهترین شاخص برای محاسبه درست آمار تصادفات جاده ای همین میزان تردد باشد.

در واقع تعداد تصادفات و تلفات جاده ای استان ها باید با میزان تردد جاده ای آن ها نسبت مستقیم داشته باشد و منطقی این است که استان فارس حداکثر و در بدترین حالت رتبه پنجم تصادفات و تلفات تصادفات جاده ای باشد.

اما همه می دانیم که فارس سلطان بی رقیب و چندین ساله تلفات تصادفات در کشور است و سوال اینجاست که چرا با توجه به رتبه پنجم تردد جاده ای،رتبه فارس در تصادفات و تلفات بدتر است؟

اگر از مسئولان بپرسید قطعا راحت ترین پاسخ را انتخاب می کنند و می گویند مردم فارس بد می رانند.

اما همه می دانیم که رانندگی کل مردم ایران آنقدری با هم فرق ندارد که بخواهد این اختلاف تلفات را بوجود بیاورد و اگر هم به خوب و بد باشد فارسی ها از بهترین رانندگان کشورند.

به طور حتم بزرگترین عامل پایمال شدن خون مردم فارس در جاده های استان خودروهای ناایمن و جاده های غیر استاندارد است.

و می دانیم که این مشکل بزرگ فعلا قصد حل شدن ندارد...

مهندس علیرضا سیاهپور ادامه داد: طی شش ماهه نخست سال جاري تردد مبادی ورودی استان 11 ميليون و 90هزار تردد و میزان تردد مبادی خروجی استان 10ميليون و 990هزار بود و محورهای شیراز – مرودشت و بالعکس ، کمربندی های اکبرآباد و پل فسا، شیراز – سپیدان و بالعکس بیشترین میانگین تردد روزانه در سال گذشته را داشتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس تاکید کرد: در نيمه نخست سال جاري، تردد وسایل نقلیه سنگین محورهای فارس، حدود 28 میلیون(13درصد تردد سنگين كشوري) بود كه جايگاه چهارم كشوري پس از استان هاي تهران، اصفهان و مركزي را دارد و محورهای شیراز-مرودشت(رفت و برگشت)، صفاشهر-سورمق (رفت و برگشت) و آباده-سورمق به ترتیب بالاترین میزان تردد وسایل نقلیه سنگین را به خود اختصاص داده اند.

وی در ادامه اظهار داشت: محور شیراز–مرودشت (رفت و برگشت) با بیش از 46 هزار تردد روزانه، پرترددترین محور و ساعت 11 الی 12 روزهاي چهارشنبه زمان اوج ترافیک این محور بود.

مهندس سیاهپور تشریح کرد: طی 6 ماه نخست سال جاری از كل ميزان تردد 87 درصد سواري و وانت، 2درصد اتوبوس و مابقي انواع وسيله نقليه سنگين بوده است.

وی ادامه داد: در پايش سامانه هاي هوشمند ثبت تخلف، تعداد 382هزار تخلف از سرعت غير مجاز صورت گرفته است كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 7درصد كاهش يافته و بيشترين كاهش تخلف در محورهاي شيراز-اصفهان(43%-) و شيراز-بوشهر (55%-) و بالاترين افزايش تخلف در محور شيراز-ياسوج(63%+) ثبت گرديده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار