عضو حزب موتلفه گفت: زمانی که اطلاعات کشور در اختیار آمریکا قرار می‌گیرد آن‌ها به نقاط ضعف و قوت ما دست پیدا می‌کنند.
کد خبر: ۷۹۶۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷ 13 November 2019

//
به گزارش سمنان: حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه 
در گفت‌و‌گو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر اینکه بدون عضویت در FATF، امکان مبادلات پولی برای سفرهای زیارتی را هم نداریم، گفت: اینها تماماً تبلیغات دروغینی است که صرفاً برای وادار کردن ما به تصویب لوایح غربی مطرح می‌شود.

او ادامه داد: اگر به راستی این مسائل صحت داشته باشد در ابتدا دولت باید پاسخ ۱۱ سوال مطرح شده توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام را ارائه دهد تا مورد بررسی و دقت کامل قرار گیرد، اما اینکه جوسازی کنند و مانند برجام بگویند حتی مشکل آب خوردن ما هم مربوط به برجام می‌شود صرفاً نوعی تبلیغات دروغین است و متاسفانه هیچ کس آثار سوء آن را بیان نمی‌کند.

ترقی نتیجه پذیرش FATF را از دست دادن شرکای تجاری و راه‌های دور زدن تحریم‌ها دانست و افزود: در نامه نوشته شده توسط ریاست جمهوری درباره FATF قید شده است که تمامی نهضت‌ها و جریاناتی که از طرف شورای امنیت سازمان ملل یا از طرف قدرت‌های سلطه‌گر نام برده شده‌اند مشمول این قطع رابطه می‎شوند و اصلاً برایشان اهمیت ندارد که ما حزب الله و حماس را جنبش مقاومت می‌دانیم، بلکه وقتی اسم گروه‌‍‌های تروریستی روی آنها گذاشته می‌شود به طور طبیعی جلوی هرگونه کمک و همکاری با آنها نیز گرفته می‌شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به قوانین ضدپولشویی FATF بیان کرد: ما خودمان درباره پولشویی قوانین مستقل خود را داریم و دلیلی ندارد که زیر نظر کنوانسیون آنها برویم؛ بنابراین اگر ما همین قوانین خودمان را هم اجرایی کنیم جوابگوی این مسئله است، اما اینکه آمریکایی‌ها این موضوع را بهانه می‌کنند به نظر می‌رسد که هدف کلی آنها این است که با هرگونه کمک مالی و هرگونه افزایش درآمدهای ایران مقابله کنند. یکی از بهانه‌های این موضوع هم FATF و بهانه دیگرشان تحریم است و اگر از این روش نتوانند، از روش دیگری برای جلوگیری از درآمد اقتصادی ایران استفاده می‌کنند.

او در پایان خاطرنشان کرد: FATF قطعاً نوعی خودتحریمی محسوب می‌شود، زیرا زمانی که اطلاعات دقیق کشور در اختیار غرب و به خصوص آمریکا قرار گرفته می‌شود آن‌ها می‎توانند با تجزیه و تحلیل این اطلاعات، به نقاط ضعف و قوت جمهوری اسلامی ایران دست پیدا و از این طریق به شما ضربه وارد کنند. تمام این‌ها برای شناسایی نقاط ضعف ایران است که همین الآن هم به علت اینکه ما اقتصاد مقاومتی را کامل اجرا نکردیم آن‌ها می‌توانند آسیب بزنند و در آینده حتی جلوی اقتصاد مقاومتی ما را هم بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار