رئیس اداره توسعه فرهنگ سلامت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان از برگزاری همایش "خانواده و دیابت" با حضور مدیران شهری، خانواده بیماران مبتلا به دیابت و عموم شهروندان، ۲۳ آبان در کتابخانه مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۷۹۶۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶ 13 November 2019
به گزارش تابناک سمنان: فریناز تولائیان، رئیس اداره توسعه فرهنگ سلامت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،   گفت: به مناسبت روز جهانی دیابت و شعار جهانی "خانواده و دیابت" افزایش آگاهی عمومی شهروندان در رابطه با بیماری دیابت در دستور کار معاونت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان قرار گرفته است.

او افزود: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به بیماری دیابت در سال‌های اخیر، اداره توسعه فرهنگ سلامت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با همکاری مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم اصفهان با هدف افزایش آگاهی از تأثیر دیابت بر روی خانواده و شبکه حمایتی از افراد مبتلا به دیابت و نیز ترویج نقش خانواده در مدیریت، مراقبت، پیشگیری و آموزش در زمینه دیابت به برگزاری برنامه‌های متنوع در سطح شهر اقدام خواهد کرد.

تولائیان اظهار داشت: تمامی خانواده‌ها بالقوه تحت تأثیر دیابت قرار می‌گیرند بنابراین آگاهی از علائم، نشانه‌ها و عوامل خطر دیابت برای کمک به تشخیص زودهنگام امری کلیدی و حیاتی است.

رئیس اداره توسعه فرهنگ سلامت از نصب تبلیغات شهری جهت ارتقاء آگاهی شهروندان با پیام‌های سبک زندگی سالم در سطح شهر خبر داد و بیان کرد: طرح‌های تبلیغات شهری در قالب "یه حرفِ حساب" ویژه سلامت بانوان از دیگر اقدامات اداره توسعه فرهنگ سلامت بوده است.

تولائیان با اشاره به دیگر برنامه این اداره گفت: همایش "خانواد و دیابت" با حضور مدیران شهری، خانواده بیماران مبتلا به دیابت و عموم شهروندان در روز پنجشنبه ۲۳ آبان ماه از ساعت ۱۶ الی ۱۹:۳۰ در کتابخانه مرکزی برگزار می‌شود.

او با اشاره به رنگ آبی به عنوان نماد روز جهانی دیابت، تصریح کرد: به مناسبت این روز هرساله در اغلب کشور‌های جهان یکی از بنا‌های مهم و شاخص آن‌ها باهدف افزایش آگاهی شهروندان نسبت به این موضوع، به رنگ آبی نورپردازی می‌شود که در این راستا اداره توسعه فرهنگ سلامت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان نیز با همکاری معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان در روز‌های ۲۳ و ۲۴ آبان ماه به نورپردازی در میدان انقلاب و بنای پل‌های دفاع مقدس و امام خمینی (ره) می‌پردازد.

تولاییان ادامه داد: غرفه‌های پایش سلامتی و مشاوره شهروندان نیز روز جمعه ۲۴ آبان ماه در ابتدای جاده سلامت ناژوان با حضور کارشناسان و متخصصان حوزه‌های مربوطه با هدف توسعه و بهبود سطح سلامت شهروندان به ارائه خدمات خواهند پرداخت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار