رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: بازار اشتغال کشور ظرفیت بیش از ۲۵ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی را دارد.
کد خبر: ۷۹۶۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳ 13 November 2019

بازار اشتغال کشور ظرفیت ۲۵ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی را دارد

به گزارش تابناک سمنان: علی اوسط هاشمی رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در بیستمین کنفرانس ملی جوش و بازرسی و نهمین کنفرانس مـلی آزمایش‌های غیرمخرب در دانشگاه شهرکرد، از تهیه و تدوین استاندارد‌های پنج هزار و ۴۰۰ رشته فنی و حرفه‌ای کشور از سوی کارشناسان این سازمان خبر داد.

او افزود: با استانداردسازی این رشته‌ها، به مهارت آموزی توجه بیشتری خواهد شد.

اوسط هاشمی با اشاره به مدرک ارائه شده پس از گذراندن دوره‌های فنی و حرفه‌ای در کشور برای مهارت آموزان گفت: این مدرک قابل ترجمه و ارائه در سطح بین‌المللی است.

او بر تغییر نگاه نسبت به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور به منظور رفع مشکل اشتغال و بیکاری تأکید و اضافه کرد: باید در نظام آموزشی الگو‌های موفق و قابل بومی شدن را پیدا کرد.

اوسط هاشمی با اشاره به اینکه بازار اشتغال کشور ظرفیت بیش از ۲۵ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را دارد ادامه داد: رقابت حدود یک میلیون دانش آموز در کنکور سراسری برای رشته‌های تحصیلی خاص، همه را به کسالت و انزوا و ضعف در حوزه آموزش سوق می‌دهد.

او با تأکید بر اینکه توسعه تنها به علم و مدرک استوار نیست افزود: برخی کارشناسان معتقدند که هدایت تحصیلی و استعدادیابی در نظام آموزشی به خطا رفته است.

اوسط هاشمی گفت: هدایت صحیح دانشگاهیان به سمت مهارت آموزی در جامعه ضروری است به گونه‌ای که امروز در جامعه ممکن است برخی خانواده‌ها به سمت مهارت زدایی فرزندان رفته باشند.

او افزود: مهارت زایی ارزش اقتصاد و اشتغال را ضمانت می‌کند و با استفاده بهینه از منابع در جهت مهارت آموزی می‌توان به این امر دست یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار