نشست خبری حسن روحانی با اصحاب رسانه؛
رئیس جمهور در پاسخ به وضعیت بیکاری و اشتغال استان کرمان گفت: تنها صبر و بردباری مردم کرمان معروف نیست بلکه قالی، پسته و زیره کرمان نیز معروف است ضمن آن که جاذبه های تاریخی و صنایع دستی فراوانی دارد.
کد خبر: ۷۹۶۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵ 12 November 2019

به گزارش «تابناک کرمان»؛ پیش از ظهر امروز در دومین روز سفر حسن روحانی به استان کرمان نشست خبری با حضور رئیس جمهور و اصحاب رسانه برگزار شد.
روحانی در این نشست اعلام کرد: در طول این سفر پروژه های زیادی افتتاح شد که برای راه اندازی این پروژه ها ۱۴ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

سؤالات خبرنگاران بی‌جواب ماند، مردم کرمان امیدوارند در عمل جواب بگیرند
وی در ادامه افزود: بیش از ۸ هزار میلیارد تومان در ارتباط با افتتاح پروژه های صنعتی هزینه شده است .
رئیس جمهور با اشاره به پروژه تولید آهن اسفنجی عنوان کرد: با ظرفیت ۸۰۰هزار تن در سال افتتاح شد و در مجتمع گل گهر پروژه تولید آهن اسفنجی نیز ظرفیت ۲ میلیون تن افتتاح شد.
رئیس جمهور در پاسخ به سؤال خبرنگار «صدا و سیما» در رابطه با تدابیر دولت در ارتباط با غیر فعال بودن ۲۰ درصد از واحدهای تولیدی در استان کرمان، گفت: وزیر صمت تدابیری برای واحدهای نیمه فعال در نظر گرفته است که استان کرمان سهم خوبی در رسیدگی به این واحدها دارد، در تلاش هستیم تا در سال جاری طرح های نیمه تمام را کامل کنیم.
وی تاکید کرد: در حال حاضر مهم ترین رویکرد دولت اتمام پروژه‌های در دست بهره‌برداری است و تا پایان این پروژه ها افتتاح جدیدی نخواهیم داشت.
روحانی مطرح کرد: در حال حاضر مهم ترین مشکل استان های یزد و کرمان تامین آب آشامیدنی است و در راستای تامین آب سیاستهای مختلفی اتخاذ شده و با کمک بانکها در تلاش هستیم تا این مشکل برطرف شود.

پروژه‌های پتروشیمی در انتظار تأمین اعتبار هستند

روحانی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایسنا در ارتباط با تأمین اعتبار برای راه‌اندازی پروژه‌های پتروشیمی در استان کرمان، گفت: اعتبار پروژه‌های پتروشیمی در انتظار تأمین است از این رو باید بخش خصوصی، بانکها کمک کنند.
رئیس جمهور تصریح کرد: به برخی از استانها امتیازات ویژه‌ای اعطا شده که استان کرمان هم شامل آنها می شود و بودجه بیشتری دریافت خواهند کرد و اختیارات را به مسئولان در استان اعطا کردیم تا اقدامات سریع تر انجام شود.

خبرنگار جام جم در پرسشی از رئیس جمهور به پهناور بودن استان کرمان اشاره کرد و پرسید: علی رغم سرمایه گذاری صورت گرفته در استان نیازمند سرمایه گذاری در دیگر بخش ها هستیم برنامه دولت در حمایت از سرمایه گذاری بخش های خصوصی علی الخصوص صنعت ذغال سنگ که سال ها مغفول مانده چیست؟
روحانی در پاسخ اذعان داشت: با توجه به اینکه استان کرمان، استانی صنعتی و معدنی است و شرکت های بزرگی همچون گل گهر سیرجان دارد بارها به وزیر صمت توصیه کردم تا از ظرفیت این معادن استفاده بیشتری شود و بخش خصوصی به این حوزه ورود کند.
وی افزود: برنامه دولت این است که معادن بیشتری به مردم واگذار شود تا علاوه بر کمک به اشتغال استان، معادن غیر فعال نیز فعال شوند.

خبرنگار ندای وحدت در پرسشی ضمن بیان وجود معضلات متعدد در استان کرمان از قبیل وجود ریزگردها در شرق استان، بحران خشکسالی در تالاب جازموریان، عدم توسعه متوازن راه آهن در بخشهایی همچون شهرستانهای بافت و جیرفت همچنین نیاز این بخشها به شبکه ریلی برای توسعه صنعت، بیکاری جوانان و لزوم محوریت بخشی به اقتصاد دانش بنیان، تقویت جوانان و استارت آپ‌ها، پرداخت و پرسید: دولت تدبیر و امید چه سیاست‌هایی برای رفع این معضلات در نظر گرفته است؟

رئیس جمهور پاسخ داد: این استان ظرفیت بسیار زیادی دارد و گردشگری یکی از این موارد است که می توان آن را گسترش داد.
وی افزود: تنها صبر و بردباری مردم کرمان معروف نیست بلکه قالی، پسته و زیره کرمان نیز معروف است ضمن آن که جاذبه‌های تاریخی و صنایع دستی فراوانی دارد.
روحانی بیان داشت: توجه به شرکت‌های دانش بنیان بسیار مهم است چرا که اگر بخواهیم نسل تحصیلکرده را مشغول به کار نمائیم باید فناوری دانش بنیان را در کشور گسترش دهیم.

بی‌اعتدالی دولت تدبیر و امید در رسیدگی به مناطق جنوبی استان کرمان

در انتها خبرنگاری از جنوب استان کرمان «نشریه فراتر از چپ» با اشاره به گستردگی این جنوب استان و ظرفیت‌های بالای آن به علاوه جمعیت ۱ میلیونی این منطقه از «اعتدال دولت تدبیر و امید گلایه کرد» و گفت: علت اینکه حتی یک پروژه در جنوب کرمان به بهره برداری نمی رسد را توضیح دهید؟

روحانی در پاسخ به سوال این خبرنگار گفت: غالب پروژه‌هایی که در شمال استان به بهره‌برداری رسید معدنی است البته برای جنوب استان اقدامات مناسبی در نظر گرفته شده است.
وی در ادامه اعلام نمود: جنوب استان کرمان سالیان طولانی است که با مشکلات روستایی و کشاورزی دست و پنجه نرم می کند از این رو پروژه های کشاورزی برای حل این مشکلات افتتاح شده است.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار