علی‌اصغر جلالی:
به گزارش تابناک سمنان: علی‌اصغر جلالی صبح سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی اداره منابع طبیعی سمنان ضمن بیان اینکه یک میلیارد تومان اعتبار برای جنگل‌کاری در استان منظور شد، ابراز داشت: این اقدام در راستای اجرای عملیات بیولوژیکی با رویکرد جامع‌نگری حوضه آبخیز صورت گرفته است.
کد خبر: ۷۹۶۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵ 12 November 2019

معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بابیان اینکه بیشترین جنگل‌کاری در مهدی‌شهر با ۸۰ هکتار و مناطق آسوران، هیکو این شهرستان خواهد بود، ابراز داشت: با توجه به اینکه بیشتر استان را مناطق بیابانی تشکیل داده است لذا این عملیات بیولوژی از پیشروی بیابان جلوگیری می‌کند.

جلالی ضمن بیان اینکه جنگل‌کاری برای ۲۳۲ هکتار از اراضی استان سمنان در دستور کار است، افزود: اعتبارت این طرح از محل صندوق توسعه ملی خواهد بود که باهدف توسعه پوشش گیاهی، احیاء، بازسازی جنگل‌های مخروبه و افزایش سرانه جنگل انجام می‌شود

تصویر مرتبط

وی بابیان اینکه بیشترین جنگل‌کاری در مهدی‌شهر با ۸۰ هکتار و مناطق آسوران، هیکو این شهرستان خواهد بود، ابراز داشت: با توجه به اینکه بیشتر استان را مناطق بیابانی تشکیل داده است لذا این عملیات بیولوژی از پیشروی بیابان جلوگیری می‌کند.

 معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در ادامه تصریح کرد: جنگل‌کاری ۴۰ هکتار منطقه ابر شاهرود، ۳۶ هکتار در حوضه دامغان و ۷۷ هکتار در منطقه کالپوش و شهرستان میامی در دستور کار است که طبق برنامه زمان‌بندی‌شده انجام می‌شود.

وی در پایان ضمن بیان اینکه جنگل‌کاری و مراقبت از پوشش جنگلی استان سمنان ازجمله برنامه‌هایی است که توسط منابع طبیعی پیگیری می‌شود، افزود: با توجه به اینکه مردم می‌توانند بیشترین سهم را در حفاظت از طبیعت داشته باشند لذا استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مردمی نیز در دستور کار قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار