رئیس انجمن پخش کنندگان طلا گفت: از طریق تولید و صادرات طلا می‌توان به درآمدی همانند نفت رسید.
کد خبر: ۷۹۶۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱ 12 November 2019

ضربه‌های مالیات بر ارزش افزوده به صنعت طلا/تعطیلی واحدهای طلا و جواهر

به گزارش تابناک سمنان:محمد اسدی جوزانی رئیس انجمن پخش کنندگان طلا، جواهر و نقره تهران در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، طلا را بعد از نفت دومین منبع درآمد دانست و گفت: ‌طلا یکی از کالاهایی است که از طریق تولید و صادرات آن می توان به درآمدی همانند نفت رسید اما متاسفانه سازمان امور مالیاتی، موضوع مالیات ارزش افزوده را در این صنعت مطرح کرده که  از این طریق ضربه‌ای به صنعت طلا و جواهر وارد شده است.

رئیس انجمن پخش کنندگان طلا، جواهر و نقره تهران بیان کرد: متاسفانه حاشیه هایی در صنعت طلا وجود دارد که آن را ضعیف می کند. عده‌ای در این صنعت به فکر منافع شخصی خود هستند.

اسدی جوزانی افزود: در گذشته ایران به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان و صادر کنندگان طلا به شمار می رفت. هم اکنون با توجه به فعالیت های مستمر و حمایت دولت ترکیه، این کشور  به عنوان دومین صادرکنندگان طلا به شمار می رود و ایران در برابر این کشور جایگاه خود را در صنعت طلا از دست داده است.

 

او تشریح کرد: جواهرات کشورمان قدمت زیادی دارند، به طوری که می توان از آن به عنوان آثار باستانی یاد کرد اما دیگر این آثار در جهان مطرح نیستند.  تا زمانی که یک تصمیم درست و برنامه ریزی مناسب صورت نگیرد چشم انداز این صنعت همچنان مبهم است و باید به سوی تدوین برنامه درست حرکت کنیم.

اسدی جوزانی با بیان اینکه هم اکنون سیستم تجارت در جهان تغییر کرده است، گفت: متاسفانه در کشورمان همچنان با روش‌های سنتی کار تولید و تجارت را انجام می دهیم که همین امر باعث عقب افتادن ما در این صنعت شده است.

رئیس انجمن پخش کنندگان طلا، جواهر و نقره تهران، تاکید کرد: با توجه به تجربه ها، گفتنی است که در صنعت طلا بسیار سنتی عمل می کنیم و این سیستم در جهان منسوخ شده است.

اسدی جوزانی با تاکید بر اینکه باید برای افزایش فعالیت در صنعت طلا فاصله میان تولید و مصرف کننده را کوتاه کرد، گفت: برای کم کردن فاصله میان تولید کننده و مصرف کننده باید برنامه ای تدوین شود  تا به سوی مدرن شدن و استفاده از دستاورد‌های جهانی گام برداریم.

او درباره تعطیلی واحدهای طلا و جواهر و شرایط حاکم بر بازار، گفت: باید بر رونق بازار طلا تلاش کرد. همانطور که این صنعت باعث ایجاد اشتغال بسیار زیادی می شود به طبع آن اگر رونق نگیرد باعث تعطیلی کارخانه ها خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار