ترویج خشونت طلبی از سوی مسیح علینژاد به حدی رسیده که مهدی خلجی هم به جمع منتقدین از از او پیوست.
کد خبر: ۷۹۶۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷ 12 November 2019

به گزارش تابناک سمنان: از اولین روزهای آغاز به فعالیت مسیح علینژاد، چهره های مختلف اپوزیسیون درباره ماهیت خشونت طلب این کمپین هشدار داده و با آن مخالفت کرده بودند.

مسیح علی نژاد کارشناس بی‌بی‌سی هم به جمع منتقدین خشونت طلبیِ مسیح علینژاد پیوست +عکس

حالا با مرور زمان و علنی شدن خشونت طلبی علینژاد، مهدی خلجی، یکی از کارشناسان ثابت بی بی سی هم به جمع منتقدین از او پیوست.

مهدی خلجی در پی افشای پرونده فساد اقتصادی همسرش، مرجان شیخ الاسلام، مدت ها بود که از دیده شدن پرهیز می کرد و تنها یک بار مقابل دوربین بی بی سی حاضر شد که بعد از اعتراض ها، باز به پشت دوربین رفت.

اما ترویج خشونت توسط مسیح علینژاد در ماه های اخیر به جایی رسیده که گویا خلج را مجبور به واکنش کرده است.

خلجی در صفحه شخصی خود نوشت: «به رغم آن‌که پیشترها نظری مثبت درباره‌ی کمپین "دوربینِ ما، اسلحه‌ی ما" داشتم، حالا قدری متفاوت فکر می‌کنم. همان موقع هم در توئیتر نوشتم که بهتر است دوربین ما، به جای "اسلحه‌ی ما"، "سپر ما" باشد. ولی الان بدین نتیجه رسیده‌ام که کاربرد استعاره‌های نظامی برای کمپین‌های مدنی اساساً کار درستی نیست.»

پیش از این نیز، انتقادهایی از شیوه علینژاد در میان اپوزیسیون مطرح شده بود. به عنوان نمونه، نسیم نوروزی، استاد دانشگاه کنکوردیا کانادا در گفت و گویی ویدئویی به نقش مسیح علینژاد در تعمیق شکاف اجتماعی میان مردم با سوء استفاده از مسئله حجاب پرداخت.

وی در بخشی از ویدئو گفته بود: «علینژاد با استفاده از روش هایی که در پیش گرفته، جامعه را به دو دسته تقسیم می کند و مردم را در مقابل یکدیگر قرار می دهد که نتیجه آن تفرقه و نابودی جامعه است».

علاوه بر تلاش علینژاد برای دو قطبی سازی جامعه ایران و افزایش اختلافات و درگیری ها میان مردم، این عضو اپوزیسیون بارها به صراحت خواهان مقابله و حمله به نیروهای انتظامی شده است؛ اقدامی که کمترین نتیجه آن، تشکیل پرونده های قضایی و سوء سابقه برای جوانانی است که فریب علینژاد را می‌خورند.

اتفاقا علینژاد که مدت هاست با دلارهای آمریکا زندگی می‌کند، همواره در پاسخ به مسئولیت وی در قبال برخوردهای قضایی و زندانی شدن این جوانان، به فرافکنی پرداخته و از پاسخگویی فرار کرده است.

بنابر اسنادِ موجود در وب‌سایتی که به انتشار اطلاعات درباره دولت آمریکا اختصاص دارد، علینژاد تنها در سه قرارداد خود با نهاد‌های آمریکایی، بیش از ۲۳۱ هزار دلار به دست آورده است.

منبع: جام نیوز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار