مشاور رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در امور پدافندی گفت: باید دلیل اصرار برخی درباره خصوصی سازی موسسه رازی بررسی و روشن شود.
کد خبر: ۷۹۶۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱ 11 November 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ علی علیزاده علی آبادی در پنجمین همایش پدافند غیرعامل زیستی که در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی برگزار شد، اظهار کرد: در اولین همایش پدافند غیرعامل زیستی که در موسسه  نهال و بذر برگزار شد به موضوع بذر از بُعد تحریمی، توان موسسه نهال و بذر در تولید بذر پرداخته شد، بحث دخائر ژنتیکی نیز در این همایش مطرح شد.

وی ادامه داد: در دومین همایش پدافند غیرعامل زیستی که در پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری کشور برگزار شد، به موضوع آب از جنبه های بهداشتی، امنیت زیستی و تهدیدات آن پرداخته شد، از بُعد اینکه آب به عنوان یک تخریب گر نیز مطرح است همچنین بحث آبخوان داری و ذخیره آب در کنار سدها در حفظ و حراست از دخائر آبی کشور نیز مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

مشاور رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج  کشاورزی در امور پدافندی گفت: سومین همایش پدافندغیر عامل زیستی در موسسه تحقیقات و جنگل ها و مراتع برگزار و طی آن بحث حراست از این سرمایه ها و موضوع آتش سوزی های عمدی تخریبی در جنگل ها مطرح شد.

علیزاده علی آبادی با این توضیح که دستورالعمل ها برای کاهش آتش سوزی های عمدی در سطح جنگل ها و مراتع از دیگر موضوعات مطرح شده در سومین همایش پدافند غی عامل زیستی کشور بود، گفت: در خصوص آفات و بیماری های جنگل ها نیز بحث شد.

وی عنوان کرد: در چهارمین‌همایش پدافند غیرعامل زیستی که در موسسه گیاه پزشکی برگزار شد، استفاده از عوامل بیولوژیک در ضربه زدن به باغات و اراضی زراعی مطرح شد، بحث امنیت و سلامت غذایی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

مشاور رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج  کشاورزی در امور پدافندی گفت: همایش های پدافند غیرعامل زیستی به این دلیل برگزار می شود تا مباحث مورد نظر در این حوزه به صورت علمی و آکادمیک مطرح شود.

علیزاده علی آبادی بیان کرد: از دیگر مباحث مطرح شده در همایش های پدافند غیرعامل زیستی بحث سموم با حضور سردار جلالی بود که مطرح و قرار شد بحث نظارت بر سموم، نظارت بر واردات و توزیع آفت کش ها و سموم با تشکیل کمیته هایی با نظارت ویژه دنبال شود.

وی در ادامه افزود: در همایش امروز پدافند غیرعامل زیستی در موسسه رازی نیز دغدغه های علوم دامی، شیلات و آبزیان و همچنین دغدغه های موجود در مورد خصوصی سازی سرم سازی رازی بررسی می شود.

مشاور رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج  کشاورزی در امور پدافندی اضافه کرد: شاید آنهایی که این مورد را در بحث خصوصی سازی و برون سپاری برای موسسه رازی مطرح می کنند به دنبال استفاده از ظرفیت های تحقیقاتی این موسسه هستند اما باید این موارد و دلایل در این خصوص بررسی و روشن شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار