لاریجانی در همایش ملی حکمرانی اسلامی:
رئیس مجلس گفت: مفهوم حکمرانی لایتغیر نیست و ممکن است جهت گیری آن ثبات داشته باشد، ولی در طول زمان این مفهوم سیال است.
کد خبر: ۷۹۶۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 11 November 2019

مفهوم حکمرانی سیال و متغیر است

به گزارش تابناک سمنان: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش ملی حکمرانی اسلامی که صبح امروز (دوشنبه) در دانشگاه دفاع ملی برگزار شد، با گرامیداشت آغاز هفته وحدت و ولادت پیامبر اسلام و امام جعفر صادق و همچنین تشکر از دست اندرکاران این همایش گفت: رسول الله در قالب دعایی روایت است که از خدا می‌خواهیم حقیقت اشیا را به ایشان نشان دهد. این حدیث نشانگر این است که انسان می‌تواند حقیقت اشیا را درک کنند.

او افزود: مفهوم حکمرانی لایتغیر نیست و ممکن است جهت گیری آن ثبات داشته باشد، ولی در طول زمان این مفهوم سیال است. این تغییر هم از نظر شکل بوده و هم از منظر محتوا است. با تغییر در حوزه تکنولوژی و ارتباطات توجه به بحث حکمرانی بسیار مهم است.

رئیس مجلس تصریح کرد: افزایش آگاهی مردم نسبت به ساختار حکمرانی کشور باعث شده است که دیگر عموم مردم ساختار‌های سنتی را قبول نداشته باشند. تغییر برق آسای حوزه ارتباطات و همچنین در هم تنیدگی مسائل اداره کشور سبب شده تا حکومت‌ها نتوانند به صورت یکجانبه مسائل را حل کرده و مردم نیز ساختار قبلی را قبول نمی‌کنند.

او ادامه داد: در حکمرانی مطلوب حق اظهار نظر و پاسخگویی، عدم خشونت، اثربخشی دولت، کیفیت تنظیم‌گری، حاکمیت قانون و کنترل فساد وجود دارد.

لاریجانی با بیان اینکه همه دولت‌هایی که پس از انقلاب روی کار آمدند قصد خدمت داشتند، گفت: هیچ‌کدام از دولت‌های پس از انقلاب نمی‌خواستند کاری کنند که حکمرانی مطلوب درجامعه شکل نگیرد.

او افزود: من همه ادوار حکومت پس از انقلاب را نگاه می‌کنم هیچ دولتی عمدی نداشت که حکمرانی مطلوب شکل نگیرد اشکال کجا بود، اشکال این بود که تئوری سنجی مطلوب در این زمینه شکل نگرفت یعنی مشکل نظریه سنجی وجود داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار