مصرف فست فودها ، غذاهای پر چرب و خوراکی های ناسالم از جمله عوامل اضافه وزن و چاقی است.
کد خبر: ۷۹۶۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶ 11 November 2019

الگوی غذایی نادرست منجر به چاقی می شود

به گزارش تابناک سمنان: فرزانه باقر زاده، کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  البرز،گفت: الگوی غذایی نادرست یکی از مهمترین علل چاقی در کشور و استان البرز است، مصرف فست فود، غذاهای چرب و خوراکی های ناسالم از جمله عوامل اضافه وزن به شمار می آید.

او با بیان اینکه مصرف سبزیجات و غذاهای سالم رو به کاهش است، افزود: شاخص توده بدنیBMl نشان دهنده وضعیت وزن افراد در بزرگسالی است که اگر این شاخصه حدود ۲۴.۹ درصد باشد وزن سالم به شمار می آید.

باقرزاده با اشاره به این که  شاخص توده بدنی اگر بالغ بر عدد ۴٠  باشد بیانگر چاقی مفرط است گفت: اگر ارزیابی شاخص توده بدنی بین ۲۵ تا ۲۹.۹ درصد باشد نشان دهنده چاقی است.

او گفت: طبق ارزیابی های اعلام شده آمار اضافه وزن در کشور، ۳۵/۲ درصد است، همچنین ارزیابی های انجام شده در استان نشان می دهد که آمار جمعیت افراد چاق در البرز ۳۹ درصداست.

باقرزاده گفت: باید چاقی را از دوران کودکی کنترل کنیم، چرا که ادامه روند چاقی در سنین بالاتر منجر به بیماری هایی از جمله بیماری های قلبی ،عروقی و دیابت خواهد شد.

او با اشاره به این که چاقی یک بیماری به حساب می آید گفت :افرادی که دچار اضافه وزن شده اند ۲۰ درصد بیشتر از سایر افراد دچار بیماری می شوند.

باقرزاده با بیان اینکه چاقی یکی از علل کوتاه شدن قد در کودکان است، گفت: افزایش اضافه وزن زمانی صورت می گیرد که مقدار کالری دریافتی بیش از کالری مصرفی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار