رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند:پاسخ صریح امیری به شائبه اختلاف روحانی با شورای نگهبان/ذوالنور: نباید هزینه حفظ برجام به دوش ایران باشد/ و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۹۵۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱ 10 November 2019
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
لاریجانی از یک سال پیش اعلام کرد نامزد انتخابات مجلس نمی‌شود

فعال رسانه‌ای اصولگرا:اطلاع دارم که علی لاریجانی از یک سال پیش به نزدیکان خود اعلام کرده است که نامزد انتخابات مجلس یازدهم از هیچ حوزه‌ای نخواهد شد؛ بنابراین در شرایط غیبت لاریجانی، مدعیانی برای جانشینی او در مجلس پیدا شده‌اند.قالیباف از مدتی قبل فعالیت انتخاباتی و رسانه‌ای خود را آغاز کرده است و حضور او در برنامه تلویزیونی چند شب پیش یک برنامه کاملا تبلیغاتی و انتخاباتی بود که با رانت صداوسیما انجام شد. /ایسنا
 
اصغرزاده: ما از دیوار سفارت بالا رفتیم اما بعدها کسانی از دیوار مملکت بالا رفتند

ابراهیم اصغرزاده، از چهره های تسخیر سفارت آمریکا:از دیوار سفارت آمریکا بالا رفتیم ولی فکر نمی‌کردیم بعدها کسانی بیایند با ضرب و زور از دیوار کل مملکت بالا بروند و همه چیز را مال خود کنند حتی انقلاب را.هیچ تصوری از سقوط دولت نداشتیم. نمی‌دانستیم اگر کاری بکنیم که دولت ساقط شود جایش را چه نیروهایی خواهند گرفت. البته همینجا اعتراف کنم هیچگاه به ذهنمان خطور نکرده بود که باید دولت را ساقط کنیم. آمریکا تصاویر ماهواره ای آماده شدن عراق برای حمله به ایران را به مهندس بازرگان داد. آمریکا دوست داشت که به دولت موقت نزدیک بشود.وقتی دانشجویان از دیوار سفارت بالا رفتند تمام گروه های انقلابی، روشنفکران، ملی گراها، چپ ها، مجاهدین خلق و حتی نهضت آزادی هورا کشیدند و تشویق کردند.
 
انتقاد تند دستیار معاونت زنان از ترویج چندهمسری

شهناز سجادی، دستیار حقوق شهروندی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در واکنش به برخی اقدامات و تبلیغات در راستای ترویج چندهمسری برای مردان، بیان کرد: در اواخر دهه شصت یا اوایل دهه هفتاد، مرحوم هاشمی برای اولین بار سلسله مباحث «ازدواج موقت» را از بعد ایجابی و با هدف ترویج آن بین جوانانی که فرصت ازدواج دائم را نداشتند، در خطبه‌های نماز جمعه مطرح کردند، رفته رفته قبح عرفی ازدواج موقت (صیغه) و مخفی‌کاری نسبت به آن در فرهنگ ایرانی اسلامی کمرنگ و کم‌رنگ‌تر شد؛ اما متاسفانه در سال‌های اخیر حتی تجارت‌های نامناسبی در پوشش صیغه در فضای مجازی و حقیقی شکل و شمایل کاملا قانونی و شرعی به خود گرفته و ظاهرا برخی مردان متاهل نیز از این پدیده قانونی بهره‌مند می‌شوند. وی ادامه داد که آنچه سکوت مراجع مسئول در برابر گسترش این مراکز و شبکه‌ها می‌خواند، تا جایی ادامه پیدا کرده که با عادی شدن این «فرهنگ غیرایرانی» و به زعم او، «غیر دینی»، اکنون نوبت چند همسری به صورت دائم و در یک منزل، از برخی رسانه‌ها و مراکز رسمی مورد تشویق و ترغیب قرار می‌گیرد. سجادی افزود که تمامی این اقدامات در حالی رخ می‌دهد است که نظام فرهنگی کشور برای ازدواج آبرومندانه دختران و پسران جوان آماده ازدواج، اقدام موثری از نظر تامین اجتماعی زوجین و حمایت اساسی برای سال‌های نخست انجام نداده است.

جزئیات حادثه حمله دو دختر با خودروی شاسی بلند به یک روحانی

حجت‌الاسلام کیهانی، سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان کبودراهنگ، که دیشب به خاطر امر به معروف دو خانم که در حال سگ‌گردانی بودند و توسط یکی از آن‌ها با خودروی شخصی زیر گرفته شد، به تشریح جزئیات ماجرا پرداخت. وی با بیان اینکه شب گذشته در حین بازگشت به منزل دیدم یک خودروی شاسی بلند در ورودی محوطه منزل ما پارک شده و به خاطر پارک نادرست سد معبر کرده است گفت: به همین خاطر از خودروی خودم پیاده شدم و اطراف را نگاه کردم شاید صاحب آن را پیدا کنم، اما خبری از ایشان نشد، حتی مدتی هم منتظر شدم تا صاحب خودرو بیاید و آن را جای دیگری منتقل کند، ولی باز هم خبری نشد. کیهانی با بیان اینکه در اطراف منزل ما یک پارک هست که به آنجا رفتم تا شاید صاحب خودرو را پیدا کنم گفت: داخل پارک دو خانم در حال سگ‌گردانی بودند، وقتی پرسیدم و مطمئن شدم خودرو متعلق به آنهاست درخواست کردم آن را به جای دیگری منتقل کنند. وی افزود: بعد هم با بیانی آرام به آن‌ها گفتم «چون مردم و کودکان در این پارک رفت و آمد می‌کنند بهتر است این حیوانات را داخل پارک نیاورید». سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان کبودراهنگ با بیان اینکه از آن‌ها خواستم برای جلوگیری از آلودگی محل، سگ را به جا‌های دیگری که تردد مردم کمتر است انتقال دهند گفت: در این حین یکی از آن خانم‌ها شروع به فحاشی کرد و گفت که شما چه کاره‌اید؟ وی ادامه داد: در آن هنگام حرفی نزدم و تنها با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتم، گفتم صبر کنید پلیس بیاید و بررسی کند چه کسی مقصر است، اما باز شروع به فحاشی کردند آن هم فحش‌های رکیک، بعد هم سوار ماشین شدند و با سرعت گاز آن را گرفتند و به من زدند. کیهانی با تاکید به اینکه وقتی توسط خودرو زیر گرفته شدم، پرت شدم و سرم گیج رفت افزود: صاحب خودرو در حین فرار که با سرعت هم رانندگی می‌کرد به چند خودرو هم ضربه زد و آسیب رساند.

انتقاد تند محسن نامجو از شبکه من‌وتو: بتازید!

محسن نامجو در یک پیام ویدیویی که در صفحه شخصی خودش در اینستاگرام منتشر کرد، گفت: «چند روز پیش شبکه تلویزیونی من‌وتو یکی از قطعات من به اسم «نامه» را با تغییر شعر، یک استفاده چیپ و سطح پایینی از این آهنگ کردند.» او ادامه داد: «این قطعه را حدود ده سال پیش برای همسرم ساختم که نسبت به آن یک عاطفه و یک احساس خاصی داشتم. بعد از سال‌ها که خیلی از قطعه استفاده نمی‌کردم، چند ماه پیش در یکی از کنسرت‌هایم که قبل از آن خبر فوت مادرم را شنیدم، این قطعه را برای مادرم خواندم و مردم هم با آن همخوانی کردند و به قول امروزی‌ها قطعه پخش شد و بقیه مردم هم آن را شنیدند.» نامجو در ادامه به انتقاد از سیاست‌های شبکه‌ی من‌وتو پرداخت و گفت: «من می‌دانم دوره دوره شماست و به اندازه کافی در ویران کردن فرهنگ ایران نقش داشتید. در ساختن گذشته جعلی از ایران قبل از انقلاب و خراب کردن تصویر آینده در ذهن نسلی که در این کشور‌های خارجی زندگی می‌کنند و مهم اینکه برنده این بازی شما هستید و دوره دوره شماست و در همچین دوره چیپ و سخیفی که بشریت در آن هست، قطعا تلویزیون و رسانه شما برنده این بازی است. همینجور بتازید و جلو بروید و امیدوارم در همه کارهاتان موفق باشید. ولی من پیرو هنرمدانی هستم که سعی می‌کنند آن چراغ کور سو دهنده را نگه دارم. مثل شمعی که با باد ابتذال ممکن است خاموش شود.»

آقاتهرانی: فضای مجازی دست شارلاتان‌هاست

حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی شامگاه گذشته در همایش سیره سرایان و تجلیل از هیئات مذهبی همدان، با بیان اینکه آمریکایی‌ها بعد از گذشت این همه سال به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند با تیر، گلوله و جنگ و حتی بمب اتم شیعه، اسلام و حتی ولایت را نابود کنند، اما می‌دانند اگر فکر جوان ما را نابود کنند، پیروز می‌شوند، بر وجود جوانان در عرصه‌های مهم سیاسی و اجتماعی تأکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب را صرفا خطاب به جوانان بیان فرموده اند. وی با انتقاد از اینکه فضای مجازی جوانان را از بین می‌برد، تصریح کرد: فضای مجازی در دست یک سری افراد شارلاتان و حقه باز افتاده است و امثال «روح الله زم»‌ها جوانان ما را مدیریت کرده و در خانه امام حسین (ع) را می‌بندند. دشمن را کوچک نگیرید، غفلت نورزید و نظام را در هیئت‌های امام حسین (ع) حفظ کنید، بچه‌ها و جوانان را به مسجد بکشانید و آینده را به دست آن‌ها بسپارید. دبیرکل جبهه پایداری با اشاره به موقعیت استراتژیکی همدان در مسیر کربلا، بیان کرد: همدان به لحاظ جایگاه ویژه و موقعیت خاص خود باید موکب و برنامه خاص برای زائران همیشگی کربلا داشته باشد.

دستگیری روح االله زم از یک سال پیش در دستور کار قرار گرفته بود

سردار عزیر جعفری، فرمانده سابق سپاه درباره دستگیری مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز توضیحاتی ارائه کرده است. سردار جعفری اکنون در توضیحاتی درباره بازداشت او گفته است: این اقدام، از حدود یک سال پیش در دستور کار ما قرار گرفته بود. یکی دو بار هم تا پای کار رفته بودیم که این اقدام انجام شود، اما حادثه یا مشکلی پیش می‌آمد و فرصت نبود که این کار درست انجام شود که الحمدلله این بار انجام شد و این واقعا یکی از ابعاد قدرت سپاه است.

دعوای توئیتری پورنجاتی و عباس عبدی بر سر ماجرای تسخیر سفارت آمریکا

در سالروز تسخیر سفارت آمریکا عباس عبدی به عنوان یکی از دانشجویان دخیل در این اقدام، در گفت و گویی به دفاع از این اقدام دانشجویان پرداخت و آن را همسو با خواست مردم در آن مقطع دانست. این اظهارات واکنش‌های زیادی در پی داشت. در یکی از این واکنش ها، احمد پورنجاتی، نماینده اصلاح طلب مجلس ششم، در توئیتر نوشت: «یک غلطی کرده اید، من و ما هم در عالم خلسه و نفرت از مستبد فراری در حال و هوای ضدامپریالیستی برای آن کار خلاف عرفتان هورا کشیدیم. حالا پس از ۴۰ سال از اشغال سفارت که طشت فاجعه اش بر زمین افتاده، همچنان زور می‌زنید که با حرافی ماستمالی اش کنید...» عباس عبدی هم در واکنش به این توئیت پورنجاتی نوشت: «آن بخش که اقرار علیه دائم الخلسگی خویش است، باید پذیرفت. ولی‌ای کاش سری هم به «هویت سازی ها» بزنند، حتی اگر شرمنده نمی‌شدند عذرخواهی می‌کردند.‌ای کاش از روزی شرمنده شوند که بجای انجام وظیفه و دفاع از روزنامه نگاران، بازداشت آنان را تایید می‌کردند.»

از هفته آینده لایک‌های اینستاگرام محو می‌شوند

اینستاگرام از هفته آینده از کاربران آمریکایی شروع خواهد کرد تا به قول خود مبنی بر حذف لایک‌ها عمل کند. به گفته رئیس اینستاگرام آدام مُسِری، این تغییر در شرف اجرا شدن است. مسری در مصاحبه‌ای در کنفرانس Wired 25 توضیح داد که هفته آینده تست تغییرات حذف لایک در ایالات متحده آغاز خواهد شد ، و البته آن به صورت یکباره در کل ایالات متحده نیست، بلکه در بخش‌های مختلف تست می‌شود." ، به اندازه ای که برخی از افراد آن را در پروفایل‌های خود داشته باشند.

خرید سیمان با کارت ملی متکدیان

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانى شیراز گفت: تعدادى از دلالان در مقابل کارخانه‌هاى سیمان حضور دارند و سیمان را با کد ملى افراد متکدى خریدارى‌مى‌کنند. افراد و دلالان دیگرى نیز وجود دارند که در جهت فرار از مالیات به دلیل اینکه پول نقد دراختیار دارند، با پرداخت مبلغ جزیى به متکدیان، محصولات سیمان را با نام و کد ملى افرادى مانند پیرزن، پیرمرد و حتى در بعضى مواقع افرادى که در قید حیات نیستند، خریدارى مى کنند. نیمى از فعالان رسته عایق رطوبتى به مشاغل کاذب روى آورده اند و براى امرار و معاش و گذران امور خانواده، مشاغلى مانند بار فروشى و دستفروشى میوه را انجام مى‌دهند.
 
مبلغ: اصلاح‌طلبان تایید صلاحیت نشوند؛ نمی‌آییم

معاون وزیر کشور در دولت اصلاحات گفت::اصلاح‌طلبان با توجه به آرایش و معادلات سیاسی کشور تشخیص دادند اگر در انتخابات از آقای روحانی حمایت کنند در راستای منافع ملی است.وی در همین رابطه گفت: برخی بحران هویت در اصلاح‌طلبان را به مواضع و راهبرد‌های انتخاباتی گذشته اصلاح‌طلبان مرتبط می‌دانند که باید توجه داشت آن مواضع و راهبرد‌ها جنبه مقطعی داشته و لازمه شرایط و نیاز زمان خود بوده است و در شرایط فعلی تکرار نخواهد شد.وی تصریح کرد اگرتلاش‌ها نتیجه داد با تمام توان برای تشکیل یک مجلس شایسته و در تراز قانون اساسی فعالیت می‌کنیم، اما در صورت تداوم روند گذشته در بررسی صلاحیت‌ها و حذف نامزد‌ها طبعا لیست انتخاباتی ارائه نخواهیم کرد
 
تجمع دانشجویان مقابل سفارت فرانسه

جمعی از دانشجویان در اعتراض به خشونت و برخورد دولت فرانسه با مردم، مقابل سفارت این کشور در تهران تجمع کردند؛ بنابراین گزارش برخی از دانشجویان با پوشیدن جلیقه‌های زرد رنگ، اعتراض خود را به برخورد دولت فرانسه با مردم این کشور نشان داده و با در دست داشتن دست‌نوشته‌ها و پلاکارد‌هایی این اقدام را محکوم کردند.گفتنی است دانشجویان همچنین با سر دادن شعار‌هایی از مسئولان کشور فرانسه خواستند تا از اقدامات ضد مردمی خود برداشته و به خواسته‌های مردم تمکین کنند.دانشجویان دست نوشته‌هایی در داشتند که روی آن شعا؟» و " «یک سال مقاومت در برابر سرمایه داری» نوشته شده بود.
 
مرعشی نامزد انتخابات مجلس می‌شود؟

سخنگوی حزب کارگزاران درباره سرلیست شدنش در انتخابات، گفت: کاندیدای انتخابات مجلس نیستم.حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اختلاف‌نظر در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان اظهار داشت: هیچ اختلاف نظری در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان وجود ندارد.او در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات آتی مجلس به عنوان سرلیست اصلاح‌طلبان شرکت می‌کند، خاطرنشان کرد: من کاندیدای انتخابات مجلس نیستم.
 
انتقاد کریمی قدوسی از عملکرد اقتصادی دولت
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از عملکرد اقتصادی دولت گفت: دولت پس از عملکرد اقتصادی نادرست به دنبال دوقطبی‌سازی جامعه است. جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: باید آقای روحانی یک بار هم که شده در طول زندگی‌اش، سوار مترو شده و مشکلات جوانان حاضر در آنجا را از نزدیک بشنود و ببیند که دست‌فروشان برای آنکه فروش مداد و خودکار به مردم التماس می‌کنند، در حالی که در جامعه‌مان ثروت و نعمت فراوانی وجود دارد.وی افزود: دولت باید برای بهبود اقتصاد کشور در طول ۶ سال اخیر به سراغ اقتصاد مقاومتی می‌رفت، ولی این کار را نکرده و حتی دستاوردی هم نداشته است، در چنین شرایطی معلوم است که با هجمه به شورای نگهبان به دنبال دوقطبی‌سازی هستند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: مجلس یازدهم در سرنوشت کشور بسیار مهم است؛ مردم به آگاهی خوبی رسیده‌اند و می‌خواهند مجلسی متفاوت داشته باشند و بر همین اساس هم می‌کوشند که رای خود را با پول عوض نکنند. کریمی قدوسی اظهار داشت: نباید با پول و پلو رای بدهیم و باید فردی که از سابقه‌اش مطلع هستیم را به خانه ملت بفرستیم تا از منافع مردم دفاع کند نه منافع جریان و حزب و گروه و وزیر و دولت.
 
موضع رئیس دولت اصلاحات درباره طرح «سرا»

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تصریح کرد: چیزی که در حال اتفاق افتادن است این است که برخی از دوستان مثل سابق نمی‌توانند نظرات خودشان را اعمال کنند و یکی از دلایل مخالفت با طرح این است. معرفی افراد شناسنامه‌دار اصلاح‌طلب و اعضای رسمی احزاب توسط دبیرکل منتخب هر حزب جهت عضویت در سامانه ⁧‫طرح‌سرا‬⁩ و مشارکت پیدا کردن در یک نظرسنجی اسمش دموکراسی وارونه نیست! ‌متاسفانه بعضی از دبیران کل به جای استقبال و مشارکت پیدا کردن اعضای خود در این فرایند نگران شده‌اند.مدیرعامل بنیاد باران درباره اینکه آیا این طرح مورد تایید آقای خاتمی قرار گرفته است یا نه، گفت: به نظر اینجانب آقای خاتمی هم از این طرح استقبال خواهند کرد،؛ چرا که مسئولیت از دوش ایشان هم برداشته خواهد شد‌.
 
ذوالنور: نباید هزینه حفظ برجام به دوش ایران باشد

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه اروپا برای نجات برجام قدم از قدم برنمی‌دارد، گفت: نباید هزینه حفظ برجام به دوش ایران باشد و طرف‌های مقابل هم برای آن هزینه بدهند. حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تسنیم، با اشاره به اجرایی شدن گام چهارم کاهش تعهدات برجامی کشورمان، گفت: شورای عالی امنیت‌ملی در زمینه گام‌های کاهش تعهدات برجامی تصمیم‌گیری می‌کند که رئیس مجلس نیز از مجلس در این جلسات حضور پیدا می‌کند. وی با اعلام اینکه نظر ما بر این بود که اقدامات ایران در کاهش تعهدات برجامی باید قاطعانه و در یک مرحله انجام شود، اما تصمیم‌گیرنده در این باره دولت است و سیاست دولت در کاهش تعهدات برجامی هم تاکنون به این شکل بوده که تدریجی و گام به گام حرکت کند، عنوان کرد:سیاست دولت بر این است که در هر گام از کاهش تعهدات برجامی، فرصتی به اروپا دهد تا آنان در تصمیمات و سیاست‌های خود بازنگری کنند. ذوالنور با بیان اینکه وزارت امور خارجه اعلام کرده است که اروپایی‌ها نمی‌توانند به تعهدات خود در برجام عمل کنند، ادامه داد: این گفته مسئولان دستگاه دیپلماسی خلاف واقع است و اگر اروپایی‌ها بخواهند به تعهدات خود عمل کنند به راحتی می‌توانند این اقدامات را انجام دهند. نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: اروپایی‌ها می‌خواهند یک برجام بی‌خاصیت و مضر برای ایران وجود داشته باشد که هزینه‌ای برای آن پرداخت نکنند، آن‌ها اراده‌ای برای انجام تعهدات خود در برجام ندارد، چون اگر اینگونه بود قطعاً خواستن، توانستن است.
 
پاسخ صریح امیری به شائبه اختلاف روحانی با شورای نگهبان

حسینعلی امیری گفت: بین آقای رئیس جمهور و شورای نگهبان هیچ اختلافی وجود ندارد.حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با فارس، تاکید کرد: بین آقای رئیس جمهور و شورای نگهبان هیچ اختلافی وجود ندارد.وی بیان داشت: آقای رئیس جمهور هیچ گاه در فکر این نبوده که بخواهد یک نهاد رسمی کشور را نادیده بگیرد؛ آقای روحانی در واقع یک گزارشی از مجلس اول ارائه دادند که این مجلس با چه ترکیبی ایجاد شد و افرادی که مورد نظر مردم نبودند توسط خود مردم حذف شدند، اقلیتی هم که در مجلس بودند در واقع به مصالح کلی کشور فکر می‌کردند بنابراین در مجلس اول شخصیت های طراز اول، انقلابی و افراد بزرگی در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کردند.معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تاکید کرد: رئیس‌جمهور به هیچ وجه هیچ اختلافی با شورای نگهبان ندارد و به هیچ وجه هم به فکر این نیست که یک نهاد رسمی را که جایگاه قانون اساسی دارد حذف کند.
 
ایلنا: علی لاریجانی کاندیدای مجلس نمی‌شود

پس از بحث‌های مختلف درباره آینده سیاسی علی لاریجانی، اما در نهایت، وی چند روز پیش در جمع برخی از فعالان سیاسی نزدیک به خود در شهر قم اعلام کرده که دیگر کاندیدای انتخابات مجلس نمی‌شود. به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، طبق شنیده‌ها از یک منبع موثق، علی لاریجانی نماینده مردم قم و رئیس مجلس شورای اسلامی، اخیرا در جمع برخی از فعالان سیاسی نزدیک به خود در شهر قم اعلام کرده که دیگر کاندیدای انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی نمی‌شود و تا کنون هرچه در توان داشته برای کشور بکار گرفته است. این اظهار نظر ویژه علی لاریجانی در فاصله ۴ ماه تا انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، نشان می‌دهد که او پس از ۱۲ سال نمایندگی مردم قم و جلوس بر صندلی ریاست مجلس شورای اسلامی، به جمع بندی قطعی و نهایی رسیده است.
 
توصیه آیت‌الله امینی به نماینده دولت
 
نماینده رئیس جمهور به همراه استاندار قم، عصر امروز با حضور در منزل آیت الله امینی از اقدامات درمانی صورت گرفته برای درمان وی مطلع شد.محمود واعظی در این عیادت ضمن آرزوی سلامتی برای آیت الله امینی، مراتب ارادت رئیس جمهور را به آیت الله امینی ابلاغ کرد.آیت الله امینی ضمن قدردانی از این دیدار، به رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: اگر بتوانید به توصیه‌های رهبری عمل کنید مشکلات کشور حل خواهد شد.استاندار قم نیز از خداوند برای آیت الله امینی بهبودی و سلامتی عاجل و طول عمر با برکت مسئلت کرد.آیت الله امینی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مهرماه گذشته به دلیل بیماری گوارشی در بیمارستان بستری شده بود که پس از بهبود بیماری و اعلام رضایت تیم درمانی از حال عمومی وی، از بیمارستان مرخص شده است.
 
نقل قولی از سیدحسن نصرالله در دیدارش با احمدی‌نژاد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاون وزیر خارجه دولت اصلاحات گفت: من سال‌ها مسئول کمک به جبهه مقاومت اعم از حزب‌الله، حماس و جهاد اسلامی بودم. [در دولت اصلاحات]که معاون عربی آفریقایی وزارت خارجه بودم، مسئول این موضوع بودم. وقتی دوره کاری دولت آقای خاتمی تمام شد، در اولین ملاقات آقای احمدی‌نژاد با آقای سیدحسن نصرالله (سال ۸۴)، سیدحسن نصرالله گفت: در دوره آقای خاتمی آن‌قدر که به ما و مقاومت کمک شد، قبلا چنین اتفاقی نیفتاده بود و ما از پشتیبانی دولت اصلاحات راضی بودیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار