دانستنی‌های حقوقی؛
قانون‌گذار برای افرادی که به صورت غیرقانونی در تلفن همراه و رایانه دیگران سرک می‌کشند و فضولی می‌کنند مجازات تعیین کرده است.
کد خبر: ۷۹۵۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳ 09 November 2019

فضولی کردن در تلفن همراه دیگران چه مجازاتی دارد؟

به گزارش تابناک سمنان: سرک کشیدن در تلفن همراه دیگران و فضولی کردن اگرچه کار ناشایست و ناپسندی است، اما مجازات‌های قانونی هم دارد.

قانون‌گذار در ماده یک قانون جرائم رایانه‌ای مجازات فضولی کردن در تلفن همراه دیگران را مشخص کرده است و هشدار داده اگر فردی بدون اجازه صاحب تلفن همراه، در تلفن او سرک بکشد و فضولی کند به حبس از ۹۱ روز تا ۱ سال یا جزای نقدی از ۵ میلیون ریال تا ۲۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

 

این مجازات نشان از آن دارد که قانون‌گذار با افراد فضول و آن‌هایی که می‌خواهند علیه اطلاعات شخصی افراد دیگر اقدام کنند بسیار سخت‌گیر است.

دسترسی بدون اجازه به اطلاعات شخصی جرم است

البته در صورتی که فرد خودش اجازه دهد تا دیگری از تلفن همراه او استفاده کند، جرمی رخ نخواهد داد، اما اگر فرد خاطی از طریق هک کردن بخواهد به اطلاعات دیگری دسترسی پیدا کند، مجازات مقرر را باید طی کند.

البته این مجازات تنها برای سرک کشیدن و فضولی کردن در تلفن‌های همراه نیست و حتی اگر در سیستم رایانه‌ای فردی هم بدون اجازه وارد شویم و بخواهیم اطلاعات را از آن خارج کنیم، باز هم مشمول این مجازات خواهیم شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار