مهدی جمال:
به گزارش تابناک سمنان: مهدی جمال مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان بابیان اینکه گردشگری به عنوان یکی از محورهای هشت‌گانه توسعه استان تعریف‌شده است، گفت: بروکراسی‌های اداری برای توسعه گردشگری حذف می‌شود.
کد خبر: ۷۹۵۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰ 07 November 2019

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان امروز صبح در نشست تخصصی پوشاک، دست بافته‌ها و فرش سنگسری به میزبانی مهدی‌شهر ضمن بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری تمام‌قد حمایت خواهد کرد، ابراز داشت: در این راستا برای توسعه گردشگری تمامی بوروکراسی‌های اداری معمول حذف خواهد شد تا رغبت سرمایه‌گذاران برای حضور در این بخش افزایش یابد.

جمال بابیان اینکه گردشگری یکی از محورهای هشتگانه توسعه استان تعریف‌شده است، ابراز داشت: ازاین‌رو برای تدوین استراتژی و توسعه گردشگری در استان سمنان، گردشگری استان موردتوجه خاص قرارگرفته و این مهم گسترش خواهد یافت.

نتیجه تصویری برای میراث فرهنگی استان سمنان

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان ضمن بیان اینکه برگزاری جشنواره ایل سنگسری درواقع فرصتی برای بیان ظرفیت‌های گردشگری استان سمنان است، افزود: اگر می‌خواهیم به شعار تغییر استان از معبر به مقصد دست‌یابیم باید از همین‌جا شروع کرد و با برگزاری جشنواره‌ها ظرفیت‌های پیش رو را برای سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی تعریف کنیم.

وی ضمن بیان اینکه توجه به جشنواره‌ها از برنامه‌های اصلی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان است، تصریح کرد: پس از ۱۲ دوره برگزاری جشنواره ایل سنگسر، شاهد برگزاری این برنامه فرهنگی عظیم در سطح ملی هستیم که برای نخستین بار با ورود بخش خصوصی و تشکیل ۱۴ کمیته این جشنواره برگزارشده است.

مهدی جمال در پایان با اشاره به  بیان اینکه گردشگری عشایری از کهن‌ترین شیوه‌های زیست بشری است، افزود: خوشبختانه امروز در سطح استان به شکل باشکوهی به عشایر توجه شده و این حوزه رونق بسیاری یافته است که البته رسیدن به توانمندی اقتصادی این بخش از جامعه نیز یکی دیگر از اهداف برگزاری جشنواره خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار