مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان:
شاهرود - مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان بابیان اینکه بیمه سلامت به‌سوی الکترونیک شدن خدمات گام برمی‌دارد، گفت: نسخه‌نویسی الکترونیکی برای شهرهای گرمسار و دامغان در حال اجرا است.
کد خبر: ۷۹۴۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳ 07 November 2019
نسخه‌نویسی الکترونیک برای شهرهای گرمسار و دامغان در حال اجرا است

به گزارش تابناک سمنان: رضا ممتحن در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این پرسش که چه میزان دولت الکترونیک در اداره کل بیمه سلامت استان سمنان محقق شده است، ابراز داشت: بدون سیستم مکانیزه کار کردن امکان‌پذیر نیست و از سویی نتیجه مطلوب نیز عاید نخواهد شد لذا از شهریور سال گذشته برای رسیدگی به درخواست‌ها در قسمت بستری به‌صورت الکترونیک صورت گرفت که نزدیک ۳۰ هزار نفر هم‌پوشانی بیمه‌ای در استان سمنان از بین رفت به این معنا که با دادن کد ملی افراد می‌تواند پذیرش شوند نیاز به دفترچه نیست.

وی افزود: نسخه‌پیچی الکترونیک سرپایی در گرمسار شروع‌شده و هم‌اکنون شش پزشک در گرمسار ۱۰۰ درصد نسخه را الکترونیک می‌نویسند و از اواخر مرداد نیز در دامغان آغاز به کارکرد که این دو شهر به‌عنوان پایلوت معرفی و تا پایان سال ۹۹ کل کشور تحت پوشش خواهند رفت.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان بابیان اینکه طبق تفاهم‌نامه فی‌مابین بیمه سلامت و وزارت بهداشت می‌بایست تا پایان سال جاری در تمام بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی کشور پرونده سلامت بیماران الکترونیکی ایجاد شود، ابراز داشت: استان سمنان ازاین‌رو پیش رو بوده است به‌نحوی‌که این طرح تا پایان آذرماه سال جاری تا ۱۰۰ درصد انجام خواهد شد.

ممتحن ضمن بیان اینکه حذف دفترچه‌های کاغذی علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف کاغذ مانع از اشتباهات دارویی در نسخه‌پیچی نیز می‌شود، تصریح کرد: در این طرح در نظر داریم تا تعداد بیشتری از پزشکان نسخه‌های خود را الکترونیکی کنند که این گام تا پایان امسال طبق برنامه چشم‌انداز هدف‌گذاری شده است.

وی بابیان اینکه ۳۰ درصد جمعیت استان سمنان معادل ۲۰۵ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند، افزود: سال گذشته ۱۲۷ هزار و ۹۰۲ نفر با هزینه ۶۷۵ میلیارد و ۳۲۲ میلیون ریال به‌صورت رایگان زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار