رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان خبر داد:
سمنان آیین اختتامیه هشتمین دوره و افتتاحیه نهمین دوره طرح ملی دانش آموزی نجات آب(داناب) با مشارکت شرکت آب منطقه ای سمنان، اداره کل آموزش و پرورش استان به عنوان کارفرما و جهاددانشگاهی استان سمنان به عنوان مشاور طرح در مدارس این استان برگزار شد.
کد خبر: ۷۹۴۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱ 05 November 2019

افتتاحیه طرح داناب در سمنان

به گزارش تابناک سمنان: آیین افتتاحیه نهمین دوره و اختتامیه هشتمین دوره طرح ملی دانش آموزی نجات آب(داناب) در مدارس استان سمنان صبح امروز با حضور معاون عمرانی استاندار سمنان، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان، مدیرکل آموزش و پرورش استان و رئیس جهاددانشگاهی استان در دبیرستان دخترانه پیامبر اعظم(ص) سمنان برگزار شد.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان در این آیین از افزایش میزان آگاهی دانش آموزان استان نسبت به مقوله ی کم آبی و بحران کمبود آب و مدیریت مصرف با اجرای طرح ملی دانش آموزی نجات آب(داناب) در سطح مدارس استان سمنان خبر داد  و گفت:  همزمان با آغاز این طرح در نهمین سال متوالی میزان آگاهی دانش آموزان به مقوله مدیریت مصرف و مصرف بهینه آب، 12.8 درصد افزایش پیدا کرده است.

حسن رهایی ادامه داد: طرح ملی دانش آموزی نجات آب(داناب) در نهمین سال اجرای آن، با مشارکت بالغ بر 9 هزار و 500 دانش آموز دوره اول متوسطه و در 60 مدرسه و 350 کلاس درسی منطقه آبی شهرستان های سمنان و میامی به صورت پایلوت در سال تحصیلی جاری برگزار می شود.

وی اظهار کرد: جهاددانشگاهی در اجرای این طرح به طراحی و تدوین شبکه برنامه با استفاده از ابزار پژوهشی و آموزشی، اطلاع رسانی و رسانه ای و تلاش در جریان سازی و تبیین مصرف بهینه منابع آبی در بین دانش آموزان توجه ویژه دارد که در این راستا با توجه به سابقه اجرای 9 دوره این طرح، اثر بخشی این طرح نیاز به استمرار در اجرا و مشارکت ذینفعان دارد که در این خصوص نیازمند تکمیل زنجیره فرهنگ سازی و آموزش در حوزه آب و ابعاد مختلف آن داریم.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان خاطرنشان کرد: ما در این طرح ضمن برگزاری پیش آزمون و سنجش میزان شناخت دانش آموزان در مقوله مصرف بهینه آب، میزان آگاهی آنان در پایان طرح مورد سنجش قرار می گیرد که پایان هشتمین سال اجرای این طرح، میزان آگاهی دانش آموزان 12.8 درصد افزایش پیدا کرده است که با توجه به استاندارد های مربوطه، این میزان افزایش آگاهی قابل توجه و ارزشمند است.

در هشت دوره قبلی طرح ملی دانش آموزی نجات آب در سطح مدارس استان سمنان بالغ بر 27 هزار دانش آموز مشارکت داشتند و نهمین دوره این طرح با مشارکت 9 هزار و 500 دانش آموز شهرستان های سمنان و میامی اجرا خواهد شد.

در پایان این مراسم از آثار برگزیده دانش آموزان با موضوع مصرف بهینه آب تجلیل شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار